נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הנמצא בביקור ממלכתי בגרמניה, נפגש היום (שני) עם ראש עיריית ברלין, מיכאל מולר וצעד עמו דרך שער ברנדנבורג. בסיום הפגישה ביניהם חתם הנשיא בספר הזהב של העיר.

משם נסע ריבלין למפגש עם קונגרס הצעירים יחד עם נשיא גרמניה, יואכים גאוק. קונגרס הצעירים מורכב מכ-300 משתתפים משתי המדינות בגילאי 30-18 שלקחו חלק בפרויקטים משותפים במגוון תחומים מעולם התרבות דוגמת תיאטרון, שירה, ריקוד ועוד. במהלך המפגש שעסק בנושאי מציאות היומיום של החברה הישראלית, זיכרון השואה בישראל וכלל דיון פוליטי חברתי, הוצגו לשני הנשיאים על ידי כמה מהמשתתפים פרויקטים שנוצרו בוועידה ועוסקים בתחזיות לעתיד יחסי ישראל-גרמניה כפי שאלו נתפסים בעיניהם.
לאחר מכן נשא הנשיא דברים, אותם פתח בחשיבות שבזיכרון זוועות השואה והחובה לעולם לא לשכוח אך הדגיש את הצורך לשאוף לעתיד טוב יותר שאיננו מוכתב על ידי העבר: "זוועות העבר ואיומים של ההווה לא יכתיבו לנו את החיים ולא יעצבו את חיי ילדינו. אנו תמיד שואפים לעתיד טוב יותר. החברות החזקה ועמוקה שאנו חוגגים השנה בין ישראל לגרמניה, התאפשרה בכך שגרמניה לקחה אחריות על פשעיה בעבר. קיבלנו החלטה שהקשר שלנו לעולם לא יהווה פיצוי על העבר האפל, אך לקחיה ידריכו אותנו לעתיד טוב יותר. העתיד אינו רק מה שאנו חולמים בלילה, אלא למה שאנו עובדים כל יום. הקשרים הטובים שלנו בנויים על בסיס של ערכים משותפים, באמונה עמוקה בכבוד האדם ובחירות".

הנשיא הודה לסטודנטים הישראלים והגרמנים הלוקחים חלק בקונגרס ואמר :"בעשורים האחרונים, ישראלים וגרמנים עבדו יחד בכדי להפוך את העולם למקום טוב יותר דוגמת הפרויקטים המופלאים שראינו כאן היום בתיאטרון ובאומנות. אני מודה לכם שאינכם מסכימים לנו לשכוח לעולם את המחויבות להפוך את העולם למקום מבין ורחום כאחד, שלא להסכים אפילו לחשוב על איבוד תקוותינו לעתיד טוב יותר".
"היום, ישראל וגרמניה עומדות איתנות בפני האתגרים עם עליית הפונדמנטליזם, הגזענות והאנטישמיות. חברותינו העמוקה היא המאפשרת לנו להתגבר עליהם. אני מאמין שאף אומה חופשית לא צריכה לעמוד בפני אתגרים  אלו לבד", אמר הנשיא.