"הסכם פשרני על איראן יגבה מחיר יקר מאוד. ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה, בכל מקרה", כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס במליאת הכנסת, שציין 70 שנים לניצחון בעלות הברית על גרמניה נאצית. 



 נתניהו הדגיש את המחויבות לעניין האיראני ואמר כי "בפני הממשלה החדשה שתושבע בקרוב, יהיו הרבה התמודדויות. אבל ההתמודדות עם האיום האיראני תתפוס מקום מרכזי. התקשורת הערבית הבוקר מצוטט היום בכיר איראני שאומר, כי לאיראן יש הרשאה אלוהית לחסל את ישראל. לאיראן יש משימת קודש להשמיד את ישראל". 

נתניהו הדגיש כי "האיום של איראן לא פוסח עלינו, יהודים וערבים כאחד. הטילים לא פסחו על יהודים וערבים. מאמצי איראן לייצר נשק גרעיני והתפתחות זרועות הטרור שלה, מחייבים אותנו להגן בנחישות על מדינתנו. יש מדינות רבות, גם בסביבתנו הקרובה, שרואות בכוחה את הסכנה הנשקפת לצעדיה של איראן. אני מאמין שכאן טמונים הזרעים למעגל של איזורינו. נזקיה הנוראים של הקנאות האיסלאמית גלויים לעין כל, הגיע הזמן שהמדינות המתונות ישמיעו את קולן ונוכל לכונן יחסי ידידות ושלום" .


קרבות הבלימה הצליחו לנפץ את המיתוס של הצבא הנאצי הבלתי מנוצח" 


נתניהו פנה לוותיקי המלחמה (וטרנים) שכיבדו בנוכחותם את הטקס, ואמר להם: "אתם הצלתם את העולם. והמחוייבות והגבורה היא כמו של חיילי מדינת ישראל. העבר וההווה שלכם שלובים כדי להשאיר עתיד טוב למדינת ישראל. אנחנו מצדיעים לגבורתכם. עם ישראל חייב לכם את אור חייו, והאנושות את היציאה מהמחשך". 


ראש הממשלה הוסיך כי "בברית המועצות ובישראל הגנת המולדת הוא מקצוע. אני אומר שזה גם שליחות. היו ימים שהסתכלנו בפליאה על המדליות שלכם, שכן לא כולם הכירו את סיפוריכם. אבל הדברים השתנו עם הזמן. כשאתם צועדים היום בגאון ובהדר, אנחנו רואים עצמנו עומדים איתכם בשורה אחת". 


נתניהו סיפר על הלוחמים היהודים שלחמו בצבאות השונים נגד הנאצים: "מיליון וחצי חיילים יהודים היו בצבאות בעלות הברית. רובם הגדול שירתו בצבא האדום והאמריקאי. למעלה מ-200 אלף איש ואישה נהרגו. זה אחוז בלתי נתפס של נופלים בכל קנה מידה. רבים מהם היו נערים ונערות. כל הנתיב הזה זרוע חללים מבני עמינו. לא קבר להם ולא מצבה. זאת לא היתה רק התנגדשות של טנק וטנק, או מטוס במטוס. באין ספור מקרים אחרים, הסתערו חיילי הצבא האדום עם קילשונים, ידיים חשופות, סכינים ואתי חפירה. קרבות הבלימה הצליחו לנפץ את המיתוס של הצבא הנאצי הבלתי מנוצח". 


גם ח"כ אחמד טיבי נשא דברים בטקס והדגיש את הזוועתיות בשואה: "השואה, הפשע הנורא הזה, אין להכחישה. אין לגמדה, אין למסחר אותה. אין. במשטר הדמוקרטי, הכרה באחר היא חלק חשוב מהמסע בין הרוב למיעוט. האחר יכול להיות ערבי, יכול להיות אתיופי, אישה נרדפת, או חרדי בעל אמונה. זה היום שבו רבים בעולם מתחייבים שוב ללחום בגזענות, כדי שהמפלצת לא תישנה לעולם".

אחר כך התייחס טיבי לחברה הישראלית, שלוקה לדבריו בגזענות ואפלייה: "אז כאן יש לומר: בישראל של היום יש היררכיה של גזענות. הערבים מופלים לרעה, אבל תמיד יש הסבר. חוסר תקציבי, המצב הביטחוני, או המשפט הקבוע ש'בכל זאת מדובר במדינה יהודית'. הערבי כאן הוא אויב, מותר להרוס את ביתו, או לירות בו בהפגנה, ולסגור את התיק של מי שירה בו. מותר לדחות אותו מהעבודה". 
טיבי הוסיף ושאל: "איך חברה שלמה, שהיתה קורבן היסטורי, יכולה לחיות בתוכה עם ארגונים כמו לה פמיליה או ארגון להב"ה, שהן תמצית הגזענות?".