רגע לפני שהממשלה החדשה אמורה  להיות מוצגת, ממשיך ראש הממשלה לסגור את הקצוות בנוגע  לתיקים שיקבלו חברי הליכוד בממשלה הבאה.  



היום (חמישי) הודיע נתניהו לשר יובל שטייניץ, שנחשב כמקורב מאוד לראש הממשלה,  כי יכהן כשר האנרגיה והתשתיות. בנוסף, יכהן שטייניץ כשר האחראי על הוועדה לאנרגיה אטומית וכחבר הקבינט המדיני- ביטחוני. כמו כן הודיע נתניהו כי השר שטייניץ ימשיך בחודשים הקרובים לרכז את הטיפול בסוגיית הגרעין האיראני.  



המינוי של שטייניץ  מעורר סקרנות לגבי התיקים אותם יקבלו גלעד ארדן וסילבן שלום, שניהם בכירים בליכוד. אתמול נודע שארדן שוקל שלא להיכנס לממשלה החדשה לאחר שלא הגיע להסכמות עם נתניהו בנוגע לתפקיד אותו ימלא. ארדן מעוניין לקבל את התיק לביטחון פנים, שנותן מקום בקבינט המדיני-ביטחוני בנוסף לתיק הפנים המקוצץ. 




האם הוא יודיע כי לא יכנס לממשלה? ארדן. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90


נכון לעכשיו, נתניהו לא מסכים לתת למספר 2 בליכוד, שנחשב למקורבו, שני תיקים וארדן שוקל את צעדיו. גורמים בליכוד אמרו כי ארדן עשה הכל בשביל נתניהו בתקופת הבחירות ונשכב בשבילו על הגדר וכי כעת הוא מעוניין להתקדם לתיק בכיר יותר.



לאחר מכן הודיע נתניהו לשר משה (בוגי) יעלון, כצפוי, כי יישאר במשרד הביטחון ולאחר מכן הודיע לח"כ אופיר אקוניס כי יכהן כשר במשרד התקשורת. אקוניס לא יהיה שר התקשורת, תפקיד אותו משאיר ראש הממשלה באמתחתו. 



נתניהו שואף לסיים את התהליך עד הערב, על מנת שיוכל להביא לכנסת את השבעת הממשלה. עד כה לא התקבלה בכנסת שום הודעה על ביטול השבעת הממשלה, שמתוכננת להתקיים הערב בשעה 19:00. 



אמש החל נתניהו, לאחר העברת התיקון לחוק יסוד: הממשלה המאפשר את הגדלת מספר השרים בממשלה, בשיחות עם חברי הליכוד. השיחות נמשכו אל תוך הלילה, כאשר חלק מהח"כים יצאו לא מרוצים מלשכתו של ראש הממשלה. מוקדם יותר הודיע נתניהו לשר ישראל כץ כי יכהן כשר התחבורה, התפקיד אותו מילא בממשלה האחרונה, וגם כשר המודיעין בממשלה המיועדת, מה שיקנה לו את המקום כחבר בקבינט המדיני - בטחוני.



חברי כנסת רבים עדיין מחכים להחלטת ראש הממשלה, ביניהם, כאמור, השר גלעד ארדן, השר סילבן שלום, יו"ר הקואליציה לשעבר זאב אלקין ויריב לוין, אשר היו בקשר קרוב עם ראש הממשלה בתקופה האחרונה של המשא ומתן וצפויים להיות שרים. ח"כ ציפי חוטובלי, בני בגין, ח"כ מירי רגב, שמקווה לקבל את תיק הרווחה. יריב לוין, דני דנון,  גילה גמליאל ואיוב קרא (שפונה לבית החולים לאחר שלא חש בטוב), ואף איים כי ייעדר מההצבעה במידה ולא ימונה לשר.