יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התייחס הבוקר (חמישי) למקרה ההצבעה הכפולה שאירעה לכאורה אמש בכנסת, והסביר כי בעקבות בדיקה שעשה, התברר לו כי לא ניתן לקבוע מי צעק אתמול "בעד" במקומה של ח"כ קסניה סבטלובה (כולנו).



בראיון לרשת ב', אמר אדלשטיין: "זה מקרה מאוד מצער, כשמזכירת הכנסת קראה בשמה מישהו צעק בעד ולא היה זה קול של אישה. אני מקווה שמישהו חשב שהוא עושה מעשה קונדס".



יו"ר הכנסת הסביר כי מי שצעק בשמה של סבטלובה עבר על החוק: "אירועים מסוג זה כבר קרו בעבר, הדגשתי במיוחד לחדשים שבינינו כי זה לא מעשה קונדס או התבדחות או ניסיון לרמות קצת לרגע- אלא במעשה פלילי לכל דבר".



 על תהליך הבדיקה שערך הוא סיפר: "עשיתי בדיקה ראשונית ובדקנו גם את הסרטונים הקיימים. כנראה שלא ניתן להגיע לתשובה ולכן בינתיים הנושא הזה יישאר כמקרה מצער".



לדבריו, המקרה הזה יבהיר לחברי הכנסת ה-20 כי "מה שיכול להיתפס כבדיחה במסגרת אחרת אינו מקובל בכנסת". 



מוקדם יותר, פנה ח"כ אורן חזן (ליכוד) לאדשלטיין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בנושא. במכתב ששלח חזן לאדשלטיין, הוא התייחס לפרשה וכתב: "אינני מקבל את העובדה כי יהיו ח"כים שמסיבות מסוימות הם מעל החוק, וח"כ אחד ששמו חזן שלא הצביע כפול יהיה זה שישלם".  הוא הוסיף כי: "הגיע העת שב-2015 יהיה דין שווה במדינת ישראל לאתיופים, מזרחיים וכל מיעוט אחר שאינו נמנה על האליטות, ושיש כנראה מי שחפץ ביקרו". 

 
בתקרית שנרשמה אמש במהלך אחת ההצבעות השמיות, הקריאה מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ  בזה אחר זה את שמותיהם של חברי הכנסת שהתבקשו לומר אם הם "בעד" או "נגד". כשהיא הקריאה בשמה של ח"כ סבטלובה נשמע לפתע קול גברי צועק מן האולם "בעד". עד מהרה התברר כי אחד הח"כים הנוכחים ענה במקומה של ח"כ סבטלובה שנעדרה מן האולם. 
 
מזכירת הכנסת הבחינה בנעשה. "מה זה, איפה היא?", שאלה וכשראתה שסבטלובה נעדרת מן האולם לחשה ליושב ראש הכנסת, כשהמיקרופון פתוח: "זה לא בסדר שמישהו קרא בשמה. מה זה? להתחזות כאילו היא מצביעה עכשיו?".