ח"כ אביגדור ליברמן, התראיין הערב (שבת) ל"פגוש את העיתונות" והתייחס לאפשרות כי מפלגתו תחבור לקואליציה הצרה של נתניהו: "לא חייבים להיות רק בקואליציה. לא נולדתי שר".



ליברמן הוסיף כי "במשרד החוץ, דווקא בנסיבות של היום, חייב להיות שר חוץ במשרה מלאה- זו טעות חמורה של נתניהו- הוא צריך למנות שר חוץ במשרה מלאה".



כמו כן, הוסיף ליברמן, כי רק בתנאי שנתניהו יפעל למען הוספת קווי היסוד שדרש ליברמן, אשר משמעותם שינוי מלא של קווי היסוד של הממשלה הנוכחית, הוא יהיה מוכן לחבור לקואליציה. "ברגע שיתקנו את קווי היסוד, יחזירו החלטות בתחום בגיור, השוויון בנטל, יפעלו למתן עונש מוות למחבלים ויתחילו לחוקק את חוק הלאום- אנחנו פתוחים למו"מ", הסביר ליברמן.



הוא הדגיש: "אין פה ברוגז עם נתניהו או הליכוד, פונים אליי בימים האחרונים הרבה וזה לא משנה מה יציעו לי - רק קווי יסוד הם המפתח להצטרפות ישראל ביתנו".



"זו לא השיטה- זה חטא היוהרה של נתניהו"



שר החוץ לשעבר התייחס לטענות של חברי הליכוד, ובראשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על שיטת הממשל: "שמעתי הרבה טענות על השיטה- זו לא השיטה אשמה- זה חטא היוהרה של נתניהו. מישהו מזלזל במשך קדנציה שלמה במי שנמצא איתו - הוא לא יכול לצפות שלא יחזירו לו. ארדן למשל, שהתרוצץ מאולפן לאולפן עבור נתניהו - מוצא עצמו מחוץ למסגרת הממשלה- זה אומר הרבה על יחסי האנוש שנוצרו שם".