מצה"ל נמסר כי החל מהיום (ראשון) חייל שיעצר במסגרת הליך פלילי יושם מאחורי סורג ובריח לצורך חקירתו למשך 24 שעות ולא 48 שעות בטרם יובא בפני שופט. המשמעות היא כי המשטרה הצבאית החוקרת תאלץ להתאמץ ולהוציא עילה משפטית בחקירה לשם המשך ההליך, בתוך יממה. 
בפרקליטות וכן בסנגוריה יבחנו את יישומה של ההחלטה לקיצור תקופות המעצר הראשוני לצורכי חקירה. גורם בפרקליטות מסר כי "בסיומו של התקופה יופקו הלקחים ויילמדו משמעויות החלטה זו, לקראת תיקון החוק בנושא זה".
על הניסוי הוחלט לאחר פניית הסנגוריה הצבאית ובראשה הסנגור הצבאי הראשי אל"ם אשר הלפרין, אל הפרקליט הצבאי הראשי בבקשה לפעול לקיצור משך המעצר הראשוני של חיילים במערכת המשפט הצבאית מ-48 שעות ל-24 שעות. 

לאחר פנייה זו התקיימה עבודה מטה משותפת בסיכומה הוחלט, על דעת הסנגוריה הצבאית, לקצר את משך המעצר הראשוני של עצורי מצ"ח, על אף המשאבים הרבים הנדרשים ליישום המהלך. "לאור מורכבות המהלך, הוחלט כי בשלב הראשון, יתקיים ניסוי הרצה, ובמקביל יקודם תיקון חקיקה לקיצור תקופת המעצר הראשוני של עצורי מצ"ח", כך נמסר מהפרקליטות. כמו כן, לאור האופי המיוחד של עברות נפקדות ועריקה, הוחלט כי ביחס לעברות אלו תישמר תקופת מעצר ראשוני בת 48 שעות.
בתוך כך הסנגוריה הצבאית עוסקת בימים אלה בסוגיה חשובה הנוגעת לזכותם של החיילים לפרטיות. בין היתר נבדקת החוקיות סביב החיפושים הנערכים במכשירים הסלולריים של חיילים, במהלך חקירות מצ"ח. עד היום בוצע בחקירות הנערכות בצבא חיפוש נרחב בכל המידע המצוי בטלפון הסלולרי של החייל הנחקר. 
פעמים רבות מדובר במידע אישי ורגיש, ולעתים נוגעת האינפורמציה גם לצדדים שלישיים שאינם קשורים למהות העבירה בגינם החיילים נחקרים. החיפוש המעמיק מתבצע גם כשמדובר בחשד לעבירות מינוריות יחסית. 
בעקבות הבעייתיות הנוגעת לסוגית הפרטיות, תשונה ההוראה הצבאית בשני עניינים מרכזיים: האחד החיפוש שייערך במעבדה יוגבל מבחינת היקפו, בהתאם לטיב החשד וכך שלא יחרוג מעבר לנדרש. למשל, לא ייערך חיפוש בתכתובות דואר אלקטרוני כשאין סיבה לחשוד שימצאו שם ראיות רלוונטיות לחקירה. 
במקרה אחר בו החייל מסרב למסור את קוד הגישה למכשיר הסלולארי שברשותו, יובהר לו שהסירוב יכול לחזק את הראיות נגדו, אך הוא לא ייחקר בחשד לביצוע עבירה עצמאית נוספת של שיבוש מהלכי משפט או של הפרת הוראה חוקית.