בטקס סיום מצעד הדגלים לרגל יום ירושלים, תקף השר לשעבר, גדעון סער, את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כך שלדבריו אינו מקדם מספיק את הבנייה בעיר הבירה



גדעון סער אמר וכיוון את הדברים לראש הממשלה: "עיר דוד, הר הזיתים, העיר העתיקה, הר הבית - כולם ישארו לעד בידנו". סער הוסיף ואמר: "בירושלים צריך לבנות. לא לדבר על בנייה בירושלים, אלא לבנות. בנייה בירושלים אינה צריכה להיות תגובה לאירוע או לפיגוע כזה או אחר. זו צריכה להיות שגרה".



בפנייה ישירה לנתניהו אמר סער: "יש לבנות בירושלים בכל חלקיה בהיקפים גדולים משמעותיים והזמן לכך הוא עכשיו. אני קורא לראש הממשלה - דיבורים על בנייה זה לא מספיק. די לדבר, יש לבנות".



"ירושלים ובית המקדש לא ייבנו אם לא נחזק ונבנה בכל חלקי העיר"






השר היוצא ארדן אמר: "גם ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, אמר שאם לארץ ישראל יש נשמה הרי ירושלים היא נשמתה של ארץ ישראל. נשמה לא מחלקים. אחנו יודעים שאומות העולם עדיין לא מקבלות את ריבונותנו וזכותנו על כל חלקי העיר. אפילו הנשיא אובמה דרש רחמנא לצלן שתוקפא הבנייה אפילו בשכונת גילה. התפקיד של כל אחד ואחת מאיתנו, נבחרי הציבור, זה לקום בוקר-בוקר ולומר לעצמנו - 'למען ציון לא ולמען ירושלים לא אשקוט'".



"אנחנו מתפללים לשנה הבאה בירושלים הבנויה, אבל ירושלים ובית המקדש לא ייבנו אם לא נחזק ונבנה בכל חלקי העיר - בגילה, בהר חומה, בכל מקום ובכל שכונה. לא נפחד משום איום ומשום לחץ בינלאומי", אמר ארדן.



בעצרת הממלכתית בגבעת התחמושת לציון 48 שנים לאיחוד ירושלים אמר נתניהו: "ירושלים לא תהפוך עוד לעיר פצועה ומבותרת, אנחנו נשמור לעד על ירושלים מאוחדת בריבונות ישראל. ירושלים הייתה מאז ומעולם בירתו של העם היהודי בלבד, ולא של שום עם אחר. כאן החלה דרכנו כאומה, זהו ביתנו ופה נישאר".



בנאומו הבהיר נתניהו: "ביום המיוחד הזה ברור לנו שירושלים המחולקת היא זיכרון-עבר. העתיד שייך לירושלים השלמה שלא תחולק עוד".