ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) פנה הבוקר (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וביקש לפסול את נתניהו מתפקיד שר התקשורת, בגלל חשש לניגוד עניינים.



במכתב ששלח ח"כ מרגלית, הוא ביקש מוינשטיין להפעיל את סמכותו ולהורות לנתניהו לחדול מתפקידו ולהעביר את הטיפול בענייני התקשורת לחבר אחר בממשלה.



במכתב הוא פירט את הסיבות שלדעתו יש לפסול את נתניהו והסביר כי פיטוריו הטלפוניים של מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, ע"י ראש הממשלה והצורה בה נעשו "מגבירים את החשד בכוונותיו של המפטר".



ברגר, כזכור, הוא זה שעמד בראש המאבק במונופול תקשורת בזק. לטענת ח"כ מרגלית, העובדה שלמרות פיטוריו הבהולים של מנכ"ל משרד התקשורת, טרם מונה לו מחליף, חשודה גם כן.



כמו כן, הוא התייחס במכתבו להחמרה בתנאים הנדרשים מערוץ 10 וכתב: "ראש הממשלה ואנשיו הבטיחו עוד במהלך מערכת הבחירות כי יבואו חשבון עם כלי התקשורת ביקורתיים. דגש מיוחד בטיפול הובטח לערוץ 10, ואכן, שלוש שעות לפני שהוא פינה את תפקידו כשר האוצר, חתם נתניהו על דרישה מחמירה כלפי הערוץ, המכפילה את היקף התשלום שהממשלה דורשת מהערוץ כתנאי לבקשת רישיון ומוסיפה לו מיליוני שקלים – וזאת בניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד האוצר".



ח"כ מרגלית הוסיף כי "התנהלותו זו של נתניהו מסמנת לרגולטורים השונים הכפופים לו כשר התקשורת ואשר אמורים להריע את עתידו של ערוץ 10, כי השר הממונה – במקרה הזה שר ממונה שהוא גם ראש ממשלה – אינו חפץ בקיומו של הערוץ. התנהלות זו מעמידה את מר נתניהו לא בחשש לניגוד עניינים, אלא בניגוד עניינים ממשי, שכן החשש הפך למציאות".



גם ח"כ ציפי לבני התייחסה הבוקר לשמירת תיק התקשרות אצל נתניהו. בראיון לגל"צ היא לא חסכה ביקורת מהתנהלות ראש הממשלה בנושא ואמרה: "זה לא נעשה בתום לב. שני הדברים היחידים שהליכוד ביקש בהסכמים היו להשתלט על התקשורת ולהחליש את בית המשפט העליון. זה לא תיק מקרי שנשאר בידו וההבדל בין דמוקרטיה ודיקטטוריה זה השתלטות על התקשורת. ראש הממשלה בכוונה עשה זאת ועל זה שילמנו מחירים - כדי שהוא יוכל להתעסק עם בעלי אמצעי התקשורת שיעשו כדבריו. זו השתלטות לצרכים אישיים ופוליטיים- מה שראוי לבקר ולמנוע".