ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הערב (רביעי) עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני.



נתניהו אמר למוגריני כי הוא "מחויב לתהליך השלום", והוסיף: "נקטנו צעדים להקל על הפלסטינים ונמשיך בצעדים האלה. אני רוצה שלום שיסיים את הסכסוך אחת ולתמיד״. ראש הממשלה הדגיש: "אני מחויב לשתי מדינות" ואמר כי "הפלסטינים חייבים להכיר במדינה יהודית".



אך בניגוד לדברים שאמר נתניהו למוגריני הערב, בימים האחרונים הוא נשמע אחרת. לפני יומיים, יום ירושלים, נשמע נתניהו בכנסת כשהוא אומר כי "ירושלים לא תחולק עוד, היא לא תשוב להיות קו חזית ועיר ספר".



באותו הערב התייחס נתניהו גם לסוגיית הבנייה בירושלים והדגיש כי זו זכותה של ישראל לעשות כן: "אנחנו בונים בכל חלקי העיר, גם בשכונות הערביות. איננו בונים בירושלים כדי להתעמת עם הקהילה הבינלאומית, אנחנו עושים זאת באחריות ובשיקול דעת כי זו זכותנו הטבעית".



בעוד באיחוד האירופי מקווה לקדם משא ומתן מדיני בין ישראל לפלסטינים, נדמה שאמירותיו של נתניהו בנוגע לירושלים לא ימצאו חן בעיני פדריקה מוגריני. אך מנגד, גם באיחוד האירופי מתכוונים להחריף את הסנקציות נגד ישראל. ערב ביקורה בישראל אמרה מוגריני כי האיחוד האירופי מתכוון לקחת תפקיד פעיל בחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, על בסיס פתרון שתי המדינות. 
 
"הסטטוס-קוו איננו אופציה", הכריזה מוגריני והוסיפה כי היא מתכוונת לקחת תפקיד מרכזי בניסיון להביא להסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים: "האיחוד האירופי מוכן ורוצה לשחק תפקיד מרכזי יותר בהשקתו של תהליך שיהיה על בסיס פתרון של שתי המדינות".
 
באיחוד האירופי עיכבו שורה ארוכה של סנקציות כלכליות נגד ישראל בזמן מערכת הבחירות ועכשיו, לאחר הקמת הממשלה, באיחוד האירופי נשמעים קולות רבים הקוראים לחדש את החרם על ישראל ולנקוט בסימון מוצרים מהתנחלויות על רק הקיפאון במשא ומתן המדיני.  







" י