נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ניפגש הבוקר (חמישי), במשכן הנשיא, עם הנציגה העליונה למדיניות חוץ וביטחון של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני.



הנשיא ברך את הנציגה על הגעתה וציין כי הוא מעריך את מחויבותה למשימה המוטלת בפניה ואת מקומה המשמעותי ביכולת לסייע בחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים: "לאירופה חשיבות רבה בסיוע להביא לסיום הסכסוך", אמר הנשיא והוסיף: "הסכסוך יסתיים רק כאשר שני העמים יבינו כי עלינו לחיות יחד זה לצד זה. אני רוצה להדגיש את המובן מאליו, לישראל אין מלחמה עם האיסלאם, יש צורך לבנות אמון בינינו, אמון שצעד חשוב בו הוא שיקום עזה".



בהמשך פגישתם הדגיש הנשיא כי יש לקדם את שיקום עזה בהקדם האפשרי וכי זהו אינטרס ישראלי לא פחות מאינטרס של העולם כולו: "יש באפשרותנו להביא אל עזה שגשוג אמיתי שיכול להעניק לתושביה תקווה שתתחיל לבסס צעדי אמון".



הנשיא הדגיש כי צעדי אמון נבנים קודם כל בין עמים ולא רק על ידי ממשלות. "גם לאחר חתימת מסמכים, עלינו ללמוד לחיות יחד ממש ואני מאמין שאם היוזמות יקודמו על ידי העולם כולו התקווה לשינוי גדולה יותר", אמר הנשיא.



מוגריני הודתה לנשיא על המחויבות האישית שלו למסר של שלום ותקווה והנהגת העם בישראל בחוכמה, עם הבנה של מורכבות המצב באזור. "הידידות הקושרת בינינו חזקה ומבוססת, והמסר שלי היום הוא הצורך לרתום את הקשר הזה ככלי לסיום הסכסוך. אני מעריכה מאוד את חזון החיים המשותפים שאתה מוביל ומקווה שידידותינו המשותפות ברחבי העולם, יחד עם אירופה כולה יוכלו לתווך במשימת סיום הסכסוך תוך שמירה על בטחון ישראל".



הנציגה הדגישה את רצונה העמוק לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם כל גורמי הממשל בישראל ואת כנות כוונותיה לקדם צעדים ממשיים שיוכלו להביא להתנעת התהליך בין הצדדים.