אחרי שהממשלה החדשה התחילה לעבוד - מגיעות ההתקפות. ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג כינה היום (שני) את הממשלה "מופע כסאות מוזיקליים" והוסיף: "והשבוע – מופע כיסאות מוזיקליים. ביבי בישל דייסה ומביא אותה לאישור הכנסת",

עוד אמר בנימה צינית יושב ראש המחנה הציוני: "לאלקין סמכויות ותקציבים מגלנט, לארדן מאלקין, לכחלון, גם מאלקין, לסילבן מחוטובלי, לשר החלל משר הכוכבים, לשר התקשורת מהשר המיוחד לענייני סמסים... ולבגין, לבגין כלום לא נשאר". 
בישיבת הסיעה השבועית של מפלגת המחנה הציוני הוסיף הרצוג כי "הקואליציה הזו עוד לא התחילה לפעול וכבר ברור שכדי לשרוד יש פה צורך בהתפתלויות ותרגילי הישרדות בלתי אפשריים".

הרצוג פנה לראש הממשלה נתניהו ואמר: "אדוני ראש הממשלה, זה מפרק את המדינה. אתה יוצר ממשלת פירוק לאומי. ממשלת פיצול ובלאגן. את הפגיעה הזו חייבים לעצור. גם אנחנו באופוזיציה וגם חברות וחברי הקואליציה להם אני קורא שוב – קחו אחריות. הקשיבו לתחושת השליחות האישית והציבורית שלכם. אל תתנו יד למהלכים שיפגעו במשילות, יגזלו עוד כספים מהגליל והנגב, ממערכות החינוך והבריאות ויהפכו את הפוליטיקה והמנהיגות למושמצים ושנואים עוד יותר ממה שהם היום. לאזרחי ישראל מגיע יותר מקרקס נתניהו המתנהל על חשבונם". 

הרצוג גם פנה לשר האוצר החדש כחלון והפציר בו "לשר כחלון ידידי אני אומר– משה, בשביל ארגז הכלים אתה לא צריך לתת יד להריסת בית המלאכה כולו. האחריות שלך לעם ולמדינה מחייבת אותך להיות השר שיעצור את מסע ההרס של נתניהו". 
יו"ר מרצ גלאון התייחסה בישיבת להחלטת נתניהו על פיטורי מנכ"ל משרדי התקשורת והחוץ, ואמרה: "נתניהו עושה בעצם טיהור ברגולטורים ומשרדי הממשלה, מפטר מנכ"לים מקצועיים וממנה את אנשי שלומו. נתניהו זרק היום את הממונה על הגבלים עסקיים לכלבים, וגילה בצעד אמיץ בחר להתפטר ולא להיות משרת של טייקונים". 

גלאון הוסיפה: "ביום שבו בכיר נבחרי הציבור בישראל, רה"מ לשעבר אולמרט קיבל גזר דין של שמונה חודשי מאסר בפרשת מעטפות שעוברות מיד ליד, אנחנו קוראים לנבחרי ציבור להזהר במהלכים שלהם ולבדוק את האינטרסים של מי הם משרתים. ראש הממשלה בחר לשרת האינטרסים של תשובה וגילה לא היה מוכן לתת לזה יד".