לאחר שמונתה לתפקיד הבכיר של שרת המשפטים, איילת שקד מתחילה לעבוד.



הבוקר (חמישי) הציגה שקד מתווה לסיום שביתת הפרקליטים, והיא ממתינה לתשובה בנושא עוד היום. אם הפרקליטים יסרבו למתווה המוצע, מתכננת שקד ללכת  לחקיקה מהירה בנושא.



עוד מתכננת שרת המשפטים להקים ועדת בדיקה בראשות השופט  אשר גולדברג, שתבדוק את נציבות הביקורת על הפרקליטות. שקד תוכל לאמץ את המלצותיה של הוועדה או לדחות אותן. 



היום נודע כי הצעת החוק הראשונה ששקד תגיש כשרת המשפטים לועדת השרים לענייני חקיקה, כבר ביום ראשון הקרוב - הוא תיקון חוק העונשין שיחמיר הענישה עם מיידי האבנים. 
ההצעה הוגשה כהצעת החלטה שאושרה על ידי הממשלה הקודמת, בעקבות ההתחממות על רקע מבצע צוק איתן ואירועי הקיץ האחרון. שקד תביא את ההצעה של השרה הקודמת ציפי לבני שכבר נמצאת בתוקף לצורך החלת דין הרציפות. ההצעה להחמרת הענישה כלפי מיידי האבנים עלתה גם בהצעה שכתב שר התיירות הטרי, ח״כ יריב לוין (ליכוד), בתוכנית ״שמונה הנקודות למיגור הטרור״, שהוגשה על ידו כהצעת חוק. 
מאחורי כתיבת הצעת החוק עומד המשנה ליועמ״ש לעניינים פליליים, עו״ד רז נזרי, וההצעה הוגשה לשרה הקודמת על ידם ועל דעת היועמ״שׁ, יהודה וינשטיין שתמך בה. 
בדברי ההסבר לחוק מוסבר כי תחת העבירה ״סיכון אנשים במזיד בנתיב תחבורה״ אין מענה למגוון המצבים של השלכת אבנים לעבר כלי רכב, והעונש בצדה של העבירה הוא 20 שנות מאסר.