יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד התראיין הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 2 וסיפר כי הוצע לו תפקיד שר החוץ בממשלת נתניהו: "הם פנו אלינו לפני זה והציעו לי להיות שר החוץ. הודענו להם שלא יהיה ואין על מה לדבר. זו ממשלה שאסור להיכנס אליה".


"מה שצריך זה להכין את התשתית לממשלה הבאה", אמר לפיד, "אני נוסע לארה"ב, אנחנו צריכים לקדם את ענייניה המדיניים של ישראל. אין שום סיכוי שאכנס לממשלה הזאת".

בעניין סוגיית הגז, אמר לפיד כי הוא "חושב שכחלון "חטף" לא מעט. בכל זאת, חשוב לך ולי כאזרחים ישראלים שהוא יצליח. אני חושב שצריך לעשות פיקוח על מחירי הגז, אנחנו מייצרים לעצמנו בעיה עם העולם כולו, שמעתי על זה כשר אוצר שוב ושוב. מה שצריך זה לפתח את לוויתן 2 ולהוריד את מחירי החשמל".
 
"העברתי לנתניהו כלכלה חזקה מאד", אמר שר האוצר לשעבר, "והוא אמור לצאת עם תוכניות ויש לו תוכניות טובה. הבעיה היא שעכשיו חילקו את הכסף לש"ס, ליהדות התורה, לבית היהודי, ועשו פסטיבל של מכירת חיסול וזה חוסר אחריות וככה לא מנהלים מדינה".

על ההצבעה בפיפ"א להשעיית ישראל, שבוטלה בסופו של דבר, אמר לפיד: "רבע מיליון הרוגים בסוריה... אני יכול לעבור איתך מדינה מדינה על הפרת זכויות אדם חמורה -  והם רודפים אותנו. זו אנטישמיות לשמה".

בנושא המדיני, אמר לפיד: "אנחנו צריכים ללכת לוועידה אזורית. בכל איום יש גם הזדמנות. דאעש מאיים על סעודיה, על ירדן, על קטאר וודאי מאיים על מצרים. במצב הזה, יש לנו בעולם הערבי עם מי לעבוד. צריך לטפל בנושא הפלסטיני וגם ביחסינו עם העולם הערבי".
 
לשאלת המראיינת רינה מצליח על טורו של יואל מרקוס ב"הארץ" שטען כי יאיר לפיד צריך להיות ראש הממשלה הבא, אמר יו"ר יש עתיד: "אני לא קורא "הארץ", אבל זה יפה מצידו. קשה לענות על זה ולא להישמע יהיר. יש עתיד רוצה להיות מפלגת השלטון הבאה ואני מועמדה לראשות הממשלה, כן".