נשיא המדינה, ראובן ריבלין קיים הבוקר (ראשון) פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ של גרמניה, ד"ר פראנק וולטר שטיינמאייר. 



הנשיא התייחס ללחץ המופעל על ישראל בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני וחידוש המשא ומתן ואמר: "איננו זקוקים שיפעילו עלינו לחץ, הצורך בשיקום עזה וחידוש משא ומתן ישיר מובן מאליו בעינינו. ההתנהלות הפלסטינית כפי שבאה לידי ביטוי רק ביום שישי האחרון בציריך איננה נדרשת ותמוהה, יורשי רוצחי הספורטאים הישראליים במינכן מטיפים לנו על אפליה וצדק".



שר החוץ של גרמניה אמר כי "המצב הקשה בעזה מצריך אותנו לחשוב על דרך לשיפור חיי היומיום, ללא פתרון למצב הזה אנו עלולים למצוא עצמנו עם הסלמה נוספת".



הנשיא התייחס לכך ששר החוץ ממשיך לאחר פגישתם לפגישה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן (מחמוד עבאס) וציין: ״יש לנו זכות גדולה לארח אותך כאן כחבר טוב, אנו מקווים שבפגישתך עם יו״ר הרשות תוכל לחדד את המסר, לידיעת שני העמים, שהדרך היחידה להביא לסיום של הקונפליקט היא משא ומתן ישיר״.



בפגישתם הדגיש שטיינמיאר שכל צעד חד צדדי הוא מכשול בדרך לשיבה אל שולחן המשא ומתן. השר הדגיש כי הוא מעוניין לקדם צעדים קונקרטיים לשיקום עזה באופן שישקם את האמון בין הצדדים, מתוך ההבנה, עליה הרחיב הנשיא בפגישתם, כי לא ניתן להתעלם מהמתרחש בעזה ולדון רק על המציאות ביהודה ושומרון.



הנשיא והשר הסכימו כי קיים פער מול הצד הפלשתיני בניסיון לייצר צעדים משותפים אשר יקדמו את השיבה אל משא ומתן ישיר ועל כן, הדגיש הנשיא, לצד האירופאי חלק חשוב בתיווך.



נתניהו: "אין הצדקה לדה-לגיטימציה של הפלסטינים על ישראל



גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש היום (עם שר החוץ הגרמני. בפתח פגישתם התייחס נתניהו לנושא האיראני ואמר כי "איראן מתערבת בחזיתות רבות במזרח התיכון, זה מה שהיא עושה ללא נשק גרעיני. ההסכם הזה ייתן לאיראן בעוד כמה שנים פצצות גרעיניות רבות. לכן, צריך להגיע להסכם טוב יותר".



נתניהו התייחס גם לקיפאון במו"מ עם הפלסטינים ולהחלטת הפלסטינים לחזור בהם מהדרישה לסילוק ישראל מפיפ"א: "דיברנו על המו"מ הפלסטיני. הדרך היחידה היא שיחות ישירות. אני מאמין שהפתרון הוא שתי מדינות לשני עמים".



נתניהו הוסיף: "אני מצר שבזמן שאנחנו עוסקים בהקלות, הפלסטינים עוסקים בפנייה לפיפ"א ובניסיונות לדה-לגיטמציה. אין שום הצדקה לדה- לגיטימציה ,הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה להרכין ראש ולחשוב במה טעינו. אנחנו צריכים לשלוח מסר ברור לפלסטינים - הפסיקו את הקמפיין ושובו למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים".