הצעתה של שרת המשפטים, ח״כ איילת שקד (הבית היהודי), למנוע שימוש בטלפונים סלולריים מאסירים ומעצורים ביטחוניים המעורבים במעשי טרור, אושרה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה.



הצעת החוק הוכנה במשרד המשפטים ובמשרד הביטחון ויזם אותה השב״כ. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי הטלפונים המוברחים לכלא משמשים לא רק את האסיר הבודד, אלא גם את הנהגות הארגונים לשם הקמה וקיום של קשר עם תשתיות קיימות בשטח ועם המפקדות באיו"ש, ברצועת עזה ובחו"ל, וכן לתיאום בין ההנהגות בבתי הכלא השונים ולשימור פעילות ארגונית וצבאית בבתי הכלא ומחוצה להם".



עוד נכתב בהצעת החוק, שתעבור כעת להצבעה בקריאה ראשונה: "בשנים האחרונות ניתן להצביע על מעורבות גוברת מצד כל ארגוני הטרור בכלא, במאמצים להכווין ולקדם פיגועים נגד ישראל, לרבות פיגועי חטיפה. השימוש בטלפונים סלולריים (המוברחים לכלא) מהווה אחד מאמצעי המפתח לקידום פעילות טרור זו, ומאפשר את החיבור בין הניסיון המבצעי והידע שבידי הכלואים, ובין הפעילים בשטח המבקשים לקדם עשייה ‘צבאית’".



ועדת השרים אישרה גם את החלת דין הרציפות על הצעת החוק להחמיר את עונשם של מיידי אבנים. ההצעה הועלתה על ידי השרה שקד בהמשך להצעת ההחלטה שאושרה בממשלה הקודמת והועלתה על ידי שרת המשפטים הקודמת ציפי לבני.