לאחר המאבקים המרים על תפקידים בליכוד, גם במפלגת המחנה הציוני מתפתח קרב פוליטי על השאריות שנותרו להם באופוזיציה, ובראשו הקרב על ראשות ועדת הכלכלה, שבאופן מסורתי הולך למפלגה הגדולה באופוזיציה.



 על התפקיד מתמודדים שני חברי כנסת בכירים במפלגה: יושבת הראש לשעבר ח"כ שלי יחימוביץ', ויושב ראש הסיעה בכנסת ח"כ איתן כבל. בשעות הקרובות ינסו הצדדים לקבוע פגישה נוספת לפני ישיבת הסיעה שצפוייה להתקיים בשעות הצהרייים, וזאת לאחר שבפגישה בלילה בין הצדדים הם לא הגיעו להסכמה בנושא ראשות ועדת הכלכלה. 
יחימוביץ עצמה הדגישה הבוקר (שני) בגלי צה"ל כי העובדה שהיא רוצה את התפקיד לא מרמזת על התמודדות עתידית שלה מול הרצוג: "יש רק סיבה אחת להתמודדתי: אני חושבת שוועדת הכלכלה זה דבר מאוד חשוב. זה לא מנוף להתמודדות על ראשות המפלגה, אני פשוט  מאוד רוצה לעמוד בראשות הווועדה הזו בגלל האתגרים שהיא טומנת בחובה". 


"קרב פוליטי מהותי ולא מחנאות". כבל ויחימוביץ. צילום: פלאש 90

היא הוסיפה כי "אני אדם פוליטי אבל אני בפוליטיקה כדי להתעסק בדברים שאני מאמינה בהם, ובזה אני עוסקת רוב היום. זה אתגר שאני יודעת שאמלא אותו בצורה טובה". 

גורמים במפלגה: "מדובר במאבק גדול יותר בין מחנה הרצוג למחנה יחימוביץ" 
 
גורמים בכירים בתוך המחנה הציוני אמרו ל"מעריב אונליין" כי "מעבר לראשות ועדת הכלכלה מדובר במאבק גדול יותר בין מחנה הרצוג למחנה יחמוביץ, שככל הנראה יתבטא גם במאבק על ראשות הסיעה". אם השלושה לא יגיעו היום להבנות, אז בצהריים תתקיים בישיבת הסיעה הצבעה חשאית בין חברי הכנסת בנושא. 
 
בעקבות הדיווח על כך שיושב ראש המחנה הציוני יצחק הרצוג יביע תמיכה בכבל, שנחשב למקורבו, במסגרת המאבק, הדפה יחימוביץ' שמועות על מחנאות במפלגה: "אני לא חושבת שזאת הצבעה מחנאית בתוך העבודה, אני סומכת על חברי הכנסת שלנו.  זה עימות דמוקרטי ביני ובין איתן כבל, ואני בטוחה שאני ואיתן נשלב ידיים ונשתף פעולה אחר כך בלי קשר לתוצאות. בעיקר כי זו התמודדות לשם שמיים, על תפקיד ומהות". 

הרצוג: "הימין חצה בבחירות האחרונות קווים אדומים" 
 
הרצוג עצמו השתתף הבוקר בשיעור אזרחות משותף שנערך לציון שנה לחטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, ותקף את התנהלותם של אנשי הימין בבחירות האחרונות.

הרצוג אמר לתלמידים בבית הספר "יחד" כי "השר בנט מוביל תנועה גדולה ומכובדת אך בבחירות האחרונות הוא וחבריו חצו קווים אדומים בקריאה לאנשי המחנה הציוני עוכרי ישראל ובהשוואה שלהם לחמאס".

הרצוג הוסיף כי "האחדות שיכולה וצריכה להיווצר בעם היא אחדות עמוקה שכדי ליצור אותה אנחנו צריכים לחדול מהסתה ואלימות, משנאת החינם, מהגזענות וההשמצות שהפכו למרכז בשיח הישראלי".