בראיון שפורסם היום (שני) עם ראש הממשלה הפלסטיני רמי חמדאללה אמר ראש הממשלה כי ארצות הברית תתחיל מחדש את השיחות בין הישראלים והפלסטינים מיד לאחר הגעה לעסקה עם איראן.



בראיון שפורסם בוושינגטון פוסט האמריקאי אמר חמדאללה כי הוא קיבל "התחייבויות מסוימות מארצות הברית" כי היא תדון יחד עם הצרפתים באפשרות של "הגבלת זמן" שבתוכה יצטרכו הצדדים להגיע להסכם, לפני הכרה חד צדדית של המדינות בפלסטינים. 

הנהגת הרשות הפלסטינית מקווה להגיע למה שחמדאללה מכנה "מסגרת חדשה", כלומר תאריך יעד שיוצב לנסיגת כוחות צה"ל והקמת מדינה פלסטינית. על אף ההחלטה הפלסטינית המציבה את שנת 2017 כיעד לנסיגה ודרישה פלסטינית להחלטה של האו"ם בנושא, חמדאללה מתעקש כי לא מדובר בתנאי מקדים למשא ומתן. 
 

דרישות מקדימות למשא ומתן היו תמיד נקודה רגישה בכל ניסיון ישראלי לגשת למשא ומתן עם ההנהגה הפלסטינית, שדרשה הבטחות ישראליות בנושא הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון .

כשנשאל על שיתוף הפעולה עם ישראל אמר חמדאללה: "חווינו שיחות ישירות בעבר. הן היו כישלון". חמדאללה הוסיף : "אנו זקוקים לעזרה מבחוץ, מהאומות המאוחדות, מהמעצמות ומארצות הברית".



חמדאללה פתח את הראיון בהצהרה שהוא מוןכן לעבוד עם כל ממשלה שתיבחר בישראל , התעקש כי ישראל לא צריכה לחשוש מיכולת השליטה של הרשות הפלסטינית באלימות ביהודה ושומרוןן.