האם הלחץ שהפעיל ח"כ אורן חזן מהליכוד, יחד עם הקואליציה השברירית של 61 חברי כנסת יעשו את שלהם? על פי דיווחים במערכת הפוליטית, ימונה  חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) כסגן יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. 



אתמול דווח כי על רקע סבב המינויים הצפוי במהלך השבוע בליכוד, במהלכו ימונו חברי כנסת מהמפלגה לתפקידי סגני שרים, ראשי ועדות וחברים בוועדות הכנסת - סיפרו מקורבים לחזן כי הוא  דרש להתמנות לתפקיד סגן שר החוץ . 

 אתמול הודיע מזכיר הממשלה כי השר בני בגין התפטר מחברות בממשלה בתור השר ללא תיק. 
 
בעקבות צירופו של השר גלעד ארדן לממשלה,הגיע מספר השרים ל-21, בעוד נתניהו התחייב כי מספר השרים יהיה 20 לכל היותר. בכולנו ובש״ס מתנגדים להגדלת מספר שרי הממשלה מעל ל־20, ועל כן ההערכה היתה שבגין יתפטר. הוא הניח את המכתב על שולחנו של מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, כבר ביום חמישי האחרון. 
 
ראש הממשלה התייחס לנושא בפוסט שהעלה ביום שישי בדף הפייסבוק שלו, שבו כתב: "בימים האחרונים פניתי לחבריי ולשותפיי, ראשי סיעות הקואליציה, בבקשה אישית. ביקשתי שיאפשרו לנו להשאיר את חברנו, חבר הכנסת בני בגין, כשר נוסף של הליכוד בממשלה״. 

עוד כתב נתניהו: ״בני הוא שליח ציבור למופת. אדם ערכי, רב־ניסיון וכישורים, אחד הנדבכים המרכזיים של תנועת הליכוד. לא במקרה הציבור הישראלי כל כך אוהב ומעריך אותו. תרומתו סביב שולחן הממשלה משמעותית וחיונית, כולל בפורומים שבהם נידונים הנושאים הרגישים ביותר לביטחון ישראל״. בסופו של דבר הסתיימה הפרשה בהתפטרותו של השר. כדי לצרף את בגין בעתיד עשוי ראש הממשלה להציע את תפקיד שגריר ישראל באו״ם, המתפנה בקרוב, למקורבו, השר אופיר אקוניס.