יאיר לפיד תקף היום ( שני) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו,  בפתח ישיבת הסיעה של "יש עתיד" לקראת הגשת הצעת אי האמון בממשלה של הסיעה מאוחר יותר היום.



לפיד דיבר על מה שהוא מכנה "פירוק משרד החוץ" ואמר: " היום תעלה במליאת הכנסת הצעת אי אמון שהגשנו נגד החלטת ראש הממשלה נתניהו לפרק לחתיכות את משרד החוץ ולחלק את הסמכויות בין שישה שרים וסגני שרים שונים. אפשר לחשוב שיחסי החוץ של ישראל במצב כל כך נפלא, שאנחנו יכולים לפורר אותם רק כדי להרגיע כל מני מאוכזבים בליכוד שרוצים כרטיס ביקור עם תואר מפוצץ שאין מאחוריו כלום".

יו"ר יש עתיד המשיך ותקף את ניהול הרכבת הממשלה: "אבל ראש הממשלה לא מנהל ממשלה. הוא מנהל גנון. אתם זוכרים את התשדיר מהבחירות, שבו הוא היה הגננת? אז הוא עדיין הגננת. ארדן איים להפסיק לשחק, אז ראש הממשלה גרם לבגין להתפטר, האיש הכי הגון בממשלה שלו, לקח מאלקין את התיק לעניינים אסטרטגים והעביר אותו אל ארדן".

לפיד התייחס לאיומי החרם על ישראל ותקף את ראש הממשלה שאיננו נערך כיאות להתמודד עם  תנועת החרם. "אנחנו לא מדינה רגילה. אנחנו גרים בשכונה הכי גרועה בעולם, ויש לנו את השכנים הכי גרועים בעולם. מלחמת ההסברה היא קריטית. יחסי החוץ שלנו עם אירופה וארה"ב, החזית מול הפלסטינים – כל אלה עניין קיומי" אמר לפיד.
 
"יש בעולם קמפיין נגד עצם קיומה של ישראל. קבוצות אנטישמיות, בעיקר מהשמאל, מובילות קמפיין שהוא לא נגד מוצרים ישראלים. הוא לא נגד ההתנחלויות, הוא נגד עצם הרעיון שליהודים תהיה מדינה משלהם. כדי להתמודד עם הקמפיין הזה דרוש שלטון חזק, דרוש משרד חוץ חזק, צריך מקצוענות. הדבר האחרון שאנחנו צריכים, זה גן ילדים", הוסיף לפיד.