על רקע הקרב הפנימי על ראשות ועדת הכלכלה בין חברי הכנסת שלי יחימוביץ ואיתן כבל התכנסה היום (שני) סיעת המחנה הציוני  לישיבתה השבועית.

יושב ראש המפלגה יצחק הרצוג ציין כי מפלגתו תגיש הצעת אי אמון ואף הכריז: "אנו משיקים את האי אמון הראשון שלנו. הוא יהיה חלק מסדרה של הצעות אי אמון שהיו כאלה שניסו לחסום בכוח. אני מקווה שיבוא היום והוא לא רחוק שנפיל את הממשלה". 
 
הרצוג התייחס  להתמודדות הפנימית בין ח"כ שלי יחימוביץ' ואיתן כבל על ראשות ועדת הכלכלה ואמר: "אם לא נצליח  להגיע להבנות נלך היום להתמודודת לבחירות הוגנות ונקיות, ונאחל לכולם בהצלחה".  


חשש במחנה של הרצוג וכבל?   יחימוביץ' וכבל. צילום: מרק ישראל סלם 

בקרב מחנה הרצוג ובן בריתו איתן כבל ישנו חשש  כי יחימוביץ' תדרוש לפני ההצבעה שרק חברי סיעת העבודה ישתתפו בהצבעה, ולא חברי סיעת "התנועה" של לבני, מה שיקטין את כוחם של הרצוג וכבל משמעותית. 
 
יושב ראש המחנה הציוני אף התייחס להצבעה שנערכה בקונגרס פיפ"א והדגיש: "ישראל ניצבת לפני לוע בוער של הרג געש כמו במקרה של פיפ"א. זה אומר שזו נורת אזהרה ורק ההתחלה. ולא שישה ולא שבעה שרי חוץ יוכלו לפתור את הבעיה. כשראש הממשלה מסתיר במשך יומים מהציבור ששר לא זוטר התפטר זה אומר דרשני. זה אומר משהו עצוב לגבי התנהלותו והתנהלות הממשלה".

בנאומו תקף יו"ר המפלגה את ראש הממשלה נתניהו ואת נפתלי בנט ואמר:  "השתתפתי היום במפגש עם נפתלי בנט, ואמרתי לו כי אי אפשר לשכוח מה נאמר בבחירות. אדם אחראי למה שהוא אומר. כשאדם אומר שאנחנו אנטי ציונים ומכפיש בדברי לעז ודיבה הוא גם אחראי למעשיו. אני אומר את זה כי גם אתמול במפגש של נתניהו עם פעילים, הוא המשיך באותה רטוריקה מפרקת ומפלגת".