ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ משה גפני תדון הבוקר (רביעי) בשורה של הצעות דחופות לסדר היום בנושא מונופול הגז, שנדונו במליאת הכנסת ב-13 במאי, והועברו להמשך דיון בועדה. 
את ההצעות לסדר העלו חברי הכנסת שלי יחימוביץ (המחנה הציוני), דב חנין (הרשימה המשותפת), תמר זנדברג (מרצ) יצחק כהן (ש"ס) ומשה גפני (יהדות התורה).
לקראת הדיון היועצת המשפטית של ועדת הכספים, עו"ד שגית אופק, כתבה כי "בחודש האחרון, פורסם בתקשורת כי הממשלה הציגה לחברות הגז מתווה חלופי למתווה להסדרת משק הגז שהוצג לחברות הגז בפברואר. לא הצלחנו לקבל או למצוא מידע רשמי על צוות המשא ומתן הממשלתי, על הישיבות שקיים ועל הפגישות של הצוות עם חברות הגז".

עוד הוסיפה אופק: "מוצע שנציגי הממשלה יפרטו בעניין זה ויציגו את המתווה בפני הוועדה. כמו כן, מוצע לברר עימם האם קיימים פרוטוקולים או חומר נוסף שניתן להעביר לחברי הוועדה. כמו כן, מוצע לברר עם נציגי הממשלה והרגולטורים מדוע הממשלה חזרה בה מהמתווה של פברואר".
בדיון הבוקר אמור להשתתף גם פרופסור דיוויד גילה, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, שהתפטר לאחרונה מתפקידו, בין היתר בשל התנגדותו למתווה שהתגבש לאחרונה, וזאת משום שהוא משוכנע שמתווה זה לא יביא לתחרות בשוק הגז הטבעי.