ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (רביעי) עם שר החוץ של קנדה, רוב ניקולסון, והתייחס לגורמים המחרימים את ישראל.
בפתח הפגישה אמר נתניהו לניקולסון: "ארגון סטודנטים הארצי בבריטניה החליט להחרים את ישראל. זה קרה פחות משנה אחרי שהם סירבו לתמוך בחרם על דאעש".
נתניהו טען כי מדובר בעיוות של האמת ואמר: "דאעש רומסים את זכויות האדם, הם שורפים אנשים בחיים בכלובים, וארגון הסטודנטים הארצי בבריטניה מסרב להחרים את דאעש ובוחר להחרים את ישראל. זה אומר הכל על תנועת ה-BDS".


"ישראל מעריכה את התמיכה החזקה והבלתי מתפשרת של קנדה"
 
ראש הממשלה הודה לשר החוץ הגנדי על תמיכתו בצל האיומים בחרם על ישראל: "קנדה בולטת בעמדתה הברורה והחזקה כנגד עיוותים אלה של האמת והצדק. ישראל מעריכה את התמיכה החזקה והבלתי מתפשרת של קנדה, באווירה בינלאומית שמוכתמת לעיתים בציניות ובכפל לשון".
נתניהו ביקר את ההתנהלות באו"ם והוסיף: "ראינו באו"ם את טורקיה ואיראן שהצביעו בעד מתן מעמד לגוף נלווה לחמאס. חמאס יורה טילים על עלינו בעוד שהוא מתחבא מאחורי אזרחים וילדים פלסטינים. זה אומר הרבה על הצביעות הבינלאומית".
בפנייה ישירה לשר החוץ אמר נתניהו: "אני מבקש להביע את עמדת העם בישראל, שאנו מאמינים שאין לנו ידידה טובה יותר מקנדה. אנו מעריכים שותפות זאת. היא באה לידי ביטוי לפני שבועיים בדרך בה קנדה הצביעה, לצד ארה"ב ובריטניה, כנגד הניסיון לבודד את ישראל בועידת הסקר של האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. אנו מעריכים זאת מאוד".
נתניהו בירך את שר החוץ ואמר: "ההגנה הטובה ביותר כנגד התקפה על דמוקרטיות היא השותפות של הדמוקרטיות, כפי שהיא בה לידי ביטוי על ידי שתי המדינות שלנו".

"זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני גורמים קיצוניים"
 
שר החוץ ניקולסון ציין במפגש: "אני כאן על מנת להראות את התמיכה הבלתי מתפשרת של קנדה במדינת ישראל. אנחנו מבינים כי השכונה בה ישראל נמצאת היא מסוכנת, בדיוק שכמו שקנדה שלווה".
 
ניקולסון הביע את תמיכתו בישראל ואמר: "מאז ומתמיד סירבנו להיות נייטראליים בתמיכתנו בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני גורמים קיצוניים".
 
שר החוץ הוסיף: "ישראל היא חלק מחזית האומות החופשיות והדמוקרטיות בעולם. כל מי שמפנה גבו לישראל, או עוצם עין מול טבע פעולותיהן של אויבות ישראל, בטווח הארוך פוגע למעשה בעצמו".
 
ניקולסון הדגיש את זכותה של ישראל להגן על עצמה: "אנחנו יודעים שלמנהיגות הישראלית אין ברירה אלא לנקוט בכל זמן נתון בכל הצעדים האפשריים כדי להגן על עצמה מפני גורמים המצהירים בגלוי על הרצון להרוס אותה".