מנכ"ל ענקית הסלולר הבינלאומית אורנג', סטפן רישאר, הודה היום (רביעי) כי הוא היה מעוניין להפסיק את פעילותה של החברה הצרפתית בישראל, אולם החשש מפני הסתבכות משפטית שעלולה להביא לקנסות של מאות מיליוני אירו היא שמונעת את יישום המהלך.

 פעילי תנועת החרם BDS לחצו על אורנג' לנתק לחלוטין את קשריה עם ישראל, כשהם מאשימים את הסניף הישראלי של חברת הסלולר בסיוע לכיבוש של השטחים הפלסטיניים והרחבת ההתנחלויות. הם גם הצביעו על כך שאורנג' סיפקה חסות לקמפיין "אמץ חייל" במהלך מבצע "צוק איתן" בשנה שעברה.

 במסיבת עיתונאים שקיים רישאר בקהיר, הוא הבהיר כי אם זה היה תלוי בו, הוא היה מסיים את פעילות החברה בישראל. "תאמינו לי שהייתי מבטל את החוזה מחר, אם הייתי יכול", אמר. "כמות הכסף שאנחנו מקבלים מהחוזים הללו היא נמוכה מאד, מאד. אנחנו לא מעורבים בשל אינטרס כלכלי. אם לוקחים את כמות הכסף שאנחנו מקבלים ואת משך הזמן שאנחנו צריכים כדי להסביר את זה בצרפת ובכל מקום, תאמינו לי שזו לא עסקה טובה".

 לטענת הבכיר הצרפתי, אורנג' העולמית ביקשה לשנות את תנאי החוזה המקורי עם הסניף הישראלי ולקבוע בו תאריך תפוגה, אולם הדבר עוד לא נעשה. "האפשרות היחידה האחרת היא לקיים סכסוך משפטי עם השותפים, ואני מצטער לומר, אבל להתחיל בסכסוך כשאין לך בסיס משפטי בבתי המשפט הישראליים זה משהו שלא הייתי מייעץ לחברה שלי. אני לא רוצה לשלם מאות מיליוני אירו רק בגלל שאני צריך לקחת סיכון מבחינת קנסות".