שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר היום (שישי) כי ארצו מתנגדת לחרם על ישראל. השר הצרפתי ביקש להרגיע את המחלוקת עם ישראל בעקבות החלטתה של חברת אורנג' העולמית לסיים את ההתקשרות שלה עם חברת פרטנר. הוא הדגיש, עם זאת, שאורנג' רשאית להגדיר את המדיניות שלה בעצמה.



"למרות שהאסטרטגיה המסחרית של אורנג' נתונה להחלטת נשיא החברה, צרפת מתנגדת בתקיפות לחרם על ישראל", אמר פביוס בהצהרה שפרסם. 



דבריו של פביוס באים בתגובה לזעם בישראל על החלטת חברת אורנג' להפסיק את ההתקשרות עם חברת פרטנר, יום אחד בלבד לאחר שמנכ"ל ענקית הסלולר הבינלאומית, סטפן רישאר, אמר כי הוא היה מעוניין להפסיק את פעילותה של החברה הצרפתית בישראל, אולם החשש מפני הסתבכות משפטית שעלולה להביא לקנסות של מאות מיליוני אירו היא שמונעת את יישום המהלך.



פעילי תנועת החרם BDS לחצו על אורנג' לנתק לחלוטין את קשריה עם ישראל, כשהם מאשימים את הסניף הישראלי של חברת הסלולר בסיוע לכיבוש של השטחים הפלסטיניים והרחבת ההתנחלויות. הם גם הצביעו על כך שאורנג' סיפקה חסות לקמפיין "אמץ חייל" במהלך מבצע "צוק איתן" בשנה שעברה.

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה בתגובה לדברים של פביוס: "אני מברכת את ההתנערות של הממשל הצרפתי מכל סוג של חרמות נגד ישראל".



לדבריה, הקו שלא מקבל את החרמות וההשמצה הינו משמעותי וחזק גם באירופה. "תפקידנו במשרד החוץ להמשיך ולהיאבק באותם גורמים שפועלים לדה לגיטמציה על ישראל ולחזק את הקול השפוי והמשמעותי באירופה ובעולם שלא נכנע לתעשיית השקרים".