יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה באירוע "שבתרבות" בתיאטרון הבימה עם בן כספית כי החרם שאתו מתמודדת ישראל לא נובע מאנטישמיות: "מספיק עם ההתקרבנות המבישה של נתניהו ושריו בממשלה. אף אחד בהנהגת העולם המערבי לא מדבר על חרמות נגדנו בגלל אנטישמיות. את החרם המתגלגל הזה נתניהו מביא עלינו במו ידיו".

"נתניהו יצטרך להחליט האם לטובת ההתנחלויות והכיבוש שווה להקריב את הלגיטימצייה הבינלאומית של ישראל", אמרה גלאון והוסיפה: "ברוך הבא למציאות: השנה היא לא 1938, השנה היא 2015, ישראל עצמאית כבר 67 שנה, והקריאות לחרם נובעות משלילת חירותו של העם הפלסטיני בשם הכיבוש וההתנחלות. ולכן נתניהו צריך להפסיק לטמון את הראש בחול ולהגיד שכל העולם אנטישמים, ולהבין שכל עוד הוא ממשיך במדיניות "ניהול הסכסוך", הסכסוך הוא זה שמנהל אותנו, ומביא עלינו את הקריאות לחרם".

"להמשך הכיבוש וניהול הסכסוך יש מחיר בינלאומי", אמרה יו"ר מרצ: "העולם מבחין בין ישראל הריבונית והלגיטימית לישראל הכובשת והמתנחלת.

נתניהו יצטרך להחליט האם לטובת ההתנחלויות והכיבוש שווה להקריב את הלגיטימציה הבינלאומית של ישראל".

בהמשך האירוע דיבר ח״כ יעקב פרי ודווקא כן האשים את החרמות באנטישמיות: "גורמים אנטישמיים מה-bds מנסים לפגוע בישראל, ולערער על זכותנו להתקיים בארץ הזו, ובנימין נתניהו לא עושה דבר״.

"ראש הממשלה נתניהו מרסק את משרד החוץ לרסיסים ולא עושה כלום בתחום המדיני. מדובר בממשלת שיתוק שמונעת רק משרידות פוליטית ולא מטובת הציבור״, הוסיף פרי.