רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, אמר היום (ראשון) בכנס השנתי של הג'רוזלם פוסט כי "הגיע הזמן לפתרונות אמיצים. נמצא שלום וביטחון כשנהיה מאוחדים ונוכל להתמודד עם האתגרים שפועלים נגדנו. אי אפשר לדבר על שלום בלי לדבר על פתרון שתי מדינות". 

"זה לא יהיה קל אבל אסור שהממשלה הישראלית תתנגד לפתרון שתי מדינות", הוסיף לאודר, "צריך לשכנע את העולם שאנחנו רוצים שלום ושהפלסטינים מתנגדים".לאודר טען כי אירופה צריכה להתעורר ולהבין את הסכנות שבאסלאם הרדיקאלי, דבר אותו נכשלה לעשות זה זמן רב. 
נשיא הקונגרס היהודי גינה את תנועת החרם על ישראל: "תנועת ה-BDS היא תנועה חכמה מאד המפיצה קמפיין תקשורתי המכוון נגד ישראל. הוא לא מכוון נגד הגדה המערבית וההתנחלויות כפי שטוענים, זו הכרזת מלחמה כלכלית על ישראל על מנת להרוס את המדינה ואת הכלכלה שלה וזו סכנה רצינית ומתגבתר. הם לא מציעים שום פתרון. הם רוצים פתרון מדינה אחת והמדינה הזו היא לא מדינת ישראל".

לאודר טען כי הפתרון לבעיית החרמות צריך לכלול הוקעה של כל עסק שעוסק בסחר בלתי חוקי. הוא קרא לידידה של ישראל וממשלתה : "בואו ונביס זאת באופן חוקי". 
לאודר התבטא בחריפות על המצב בחוגי ההשכלה הגבוהה בארצות הברית ואמר: "תלמידי קולג' ברחבי הארץ מושפעים ממורים אנטישמיים ותנועות אסלאמיסטיות, זה מסוכן כי להרבה אנשים, זו ההיכרות הראשונה שלהם עם העולם הפוליטי שמציגה את ישראל כרשע ואת הפלסטינים כקורבן. ההגדרה של אוניברסיטה אמורה להיות חופש של מידע אבל יותר מדי אנחנו רואים מורים שמסרבים לשמוע כל מחשבה שתומכת במדינת ישראל. אם כל מורה דיבר על מיעוטים כמו שהם מדברים על יהודים מה היה קורה".
אך את הביקורת החמורה ביותר שמר לאודר לאומות המאוחדות: "לבסוף יש לנו את האו"ם. אני רואה את השגריר כאן. המוסד הזה, עם התפיסה המעוותת שלו של המדינה היהודית הפך אותו ללעג. האו"ם הפך לארגון פוליטי לכל מיני מדינות לקדם את האג'נדה שלהם במקום למחפשי שלום. עלינו לעשות כל מה שביכולתנו לשכנע אותם לעשות את הדבר הנכון ולא את הפוליטי".