שר התשתיות, האנרגיה והמים, פרופסור יובל שטייניץ, דיבר היום בכנס של הג'רוזלם בניו יורק והביע מחויבות לפתרון שתי המדינות לשני עמים, תוך הדגשת חשיבותה . 



השר התקבל במחיאות כפיים סוערות והחל בדברים חריפים נגד עיסקת הגרעין עם איראן : "מה יקרה עם ההסכם אחרי כמה שנים? האיראנים ימצאו את התירוצים להפר את ההסכם. איראן תוכל לפתח פצצה. אם איראן תהפוך להולנד אז צריך להקל בסנקציות אבל קודם שתראה נכונות. איראן ממנת טרור ברחבי העולם צריך לחכות ולראות".



"אי אפשר להמר על עתיד ישראל ועל עתיד בטחון העולם. לא נראה לי שאיראן תהפוך להולנד" הוסיף שטייניץ.  בנושא פתרון שהסכסוף הישראלי לסטיני אמר שטייניץ: "כשרואים את חוסר היציבות במזרח התיכון ואת עליית האסלאם הקיצוני אי אפשר לבטוח במדינה פלסטינית בלי שהביטחון שלנו נוכח בגדה המערבית. ביסוס מדינה פלסטינית לא יעזור למדינת ישראל ללא נוכחות שלנו שם".



"אנחנו מחויבים לרעיון שתי המדינות אבל חייבים לחשוב על בטחון ישראל. כשאמרו לנו שלא יהיו התמחלויות לא יהיו טילים זאת היתה התחייבות של הנשיא הפלסטיני אבל תראו את המציאות בינתיים אנחנו מופגזים. צריך להיות ריאלי סטים ולראות את המציאות. כשנסגרו מעזה תראו מה קרה אולי זה יקרה שוב כשניסוג מהגדה המערבית. אנחנו רוצים שלום אפילו עם ויתורים במידה ונקבל שלום אמיתי והכרה בישראל כמדינה יהודית ואת זה אף אחד לא מציע לנו" אמר השר.