יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שב ודחה היום, בנאום בכנס הרצליה, את הקריאות להקמת ממשלת אחדות לאומית ואמר: “שואלים אותי שוב ושוב אז למה אתה לא מצטרף לממשלה ולמה אתה לא נותן יד".



"ובעבור מה אתפוס כסא בממשלה? אינני סבור שהשרדות פוליטית שלי או של ראש הממשלה היא תכלית קיומנו כמנהיגים", אמר הרצוג.



הוא תקף בחריפות את נתניהו ואת מדיניותו ואמר כי "בהתקרבנו לפתחה של שנת היובל למלחמת ששת הימים אנו בפתחה שלה סכנה הגדולה ביותר המאיימת על המשך קיומו של הבית הלאומי של העם היהודי – מדינה ערבית בין הירדן והים".
 

"במו ידינו אנו מאבדים את עצמאותנו לדעת. הבית הלאומי של העם היהודי יהפוך לבית הלאומי של העם הפלשתיני ואנחנו ששבנו למולדתנו ההסטורית נהפוך למיעוט שיצטרך להאבק על זכויותיו בדיוק כמו באלפי שנות קיומנו בגולה", הוסיף.
 
"אין לי שום ציפיות מממשלת נתניהו-בנט החדשה שתעשה מעשה כדי למנוע זאת", אמר הרצוג. “אני רוצה להפרד מהפלסטינים. אני רוצה לשמור על מדינה יהודית עם רוב יהודי. אני לא רוצה 61 חברי כנסת פלסטינים. אני לא רוצה שיחליפו את שם המדינה שלי לישראסטין", הדגיש.
 
הוא אמר כי אם הוא היה ראש הממשלה היה פועל מייד לחידוש האינטימיות ביחסים עם ארצות הברית והיה פועל לכינון ברית עם שכנותיה המתונות של ישראל וקובע את בקעת הירדן כגבולה המזרחי של המדינה.