יו"ר מרצ זהבה גלאון אמרה הבוקר כי השרה "רגב רוצה להכפיף את התרבות והאמנות בישראל לתכתיביה הפוליטיים". זאת בתגובה לחילופי הדברים הקשים בין שרת התרבות מירי רגב עם מנהלי תיאטראות ואמנים בכירים ובמהלכם אמרה לפי חדשות 10 כי "אנחנו קיבלנו 30 מנדטים, אתם קיבלתם רק 20" .


"ההשתלחויות האחרונות של השרה רגב באמנים וביוצרים חושפת עד כמה מסוכן היה להפקיד בידיה את תיק התרבות. שרה שמבקשת להשתיק יוצרים, להגביל את האמנות ולהכפיף אותה לתכתיבים פוליטיים, אינה מבינה מושכלות יסוד של דמוקרטיה וחופש ביטוי", אמרה יו"ר מרצ.

"האחריות היא על ראש הממשלה נתניהו שאינו פוצה פה ומצפצף ומאפשר לשרה רגב להמשיך במסע להכפפת חופש התרבות האמנות לפוליטיקת הליכוד", הוסיפה גלאון.

ח"כ יצחק הרצוג הגיב גם הוא לעניין וכתב בטוויטר כי "דרושה שרה למשרד התרבות. עד שיימצא אדם לתפקיד מכהנת בו הצנזורית הראשית רגב כמ"מ".

ערוץ 10 דיווח אמש על חילופי דברים קשים במהלך פגישה שקיימה אתמול שרת התרבות מירי רגב עם מנהלי תיאטראות ואמנים בכירים. "אנחנו קיבלנו 30 מנדטים, אתם קיבלתם רק 20", אמרה רגב לנוכחים על פי הדיווח.
 
בתשובה לשאלת אחד המשתתפים בפגישה, למי התכוונה כשאמרה "אתם" - הבהירה רגב: "אנחנו יודעים שהשמאל מנכס לעצמו את התרבות".
 
רגב הדגישה שכשרת התרבות היא תקבע את ההקצבות הכספיות לנושאי התרבות: "לא צריכים להתבלבל. אני קובעת את הקריטריונים", הסבירה.
 
הפגישה שהתקיימה על רקע הביקורת שמתחו אמנים המזוהים עם השמאל על רגב מאז כניסתה לתפקידה כשרת התרבות, נועדה להרגיע את הרוחות וליצור שיתוף פעולה.

השרה רגב אף הגיבה לדבריו של יו"ר האופוזיציה הרצוג ואמרה ל"מעריב אונליין": לא יאמן מי מצייץ, מי שהטיל על עצמו צנזורה בפרשת העמותות. שלום לך בוז׳י, אתה הרי הטלת על עצמך צנזורה בפרשת העמותות והסתתרת מאחורי שתיקה".

יש לך את החוצפה להעיר למשהו על צנזורה? הפוסל במומו פוסל. בוז׳י וודאי מכיר את הדרך אל מני יצחקי ואם לא אשמח ללוות אותו לשם. הפוסל במומו מצייץ" הוסיפה השרה רגב.