שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, התייחס הערב (ראשון) לדוח משרד החוץ, ולדוח שכתב האו"ם על מבצע "צוק איתן": "שני דוחות חיצוניים של קצינים בכירים מצבאות שונים בעולם המערבי, בתוספת דוחות ותחקורים פנימיים שביצענו, מוכיחים באופן הברור ביותר כי במהלך מבצע 'צוק איתן' פעל צה"ל על פי החוק הישראלי ועל פי הדין הבינלאומי, ונקט באמצעי זהירות חריגים כדי להימנע מפגיעה באזרחים.

"אני יכול לומר זאת בצורה חד משמעית: אנו מקפידים קלה כחמורה ולא מתפשרים בכל מה שקשור לשמירה על עקרונות מוסר וחוק. בימי הלחימה, ועוד לפניהם, עסקנו בכך לא מעט, וזאת למרות שנאלצנו להתמודד עם אויב שירה אל עבר אזרחינו מתוך ריכוזי אוכלוסייה, בתי חולים, מסגדים ומוסדות חינוך. אנו מתמודדים מול מדינות וארגונים אשר מבצעים פשעי מלחמה ופוגעים בזכויות האנושיות הבסיסיות של אזרחים באופן יומיומי", הוסיף יעלון. 
"הצבנו רף מוסרי וערכי גבוה מאוד, גם עבור צבאות מערביים, ובמקומות בהם סברנו כי יש מקום לתחקיר מקצועי או חקירה פלילית, לא היססנו לעשות זאת, ובמידת הצורך להעניש, ללא פשרות, את מי שעברו על החוק. כך עשינו וכך נעשה", הוסיף שר הביטחון. 

יעלון הדגיש כי "עלינו להיאבק על האמת הזו בכל מקום. לא להסס להשמיע את קולנו. להגן על חיילי צה"ל, אשר יוצאים להגן על אזרחי ישראל ופועלים על פי הדין ועל פי ערכים וחוקים. לא להתפשר אל מול מי שנוהגים בצביעות ומעוותים את המציאות, ובעידן בו סביבנו אזרחים נטבחים ומדינות וארגונים מפעילים טרור חסר מעצורים, מתעקשים להפיץ דברי שקר נגד מדינת ישראל ונגד צה"ל. אנו ניאבק בכך בכל כוחנו".