ניצחון לראש הממשלה בנימין נתניהו במרכז הליכוד: לאחר ספירת כל הקולות (100%) זכתה לרוב גדול הצעתו של ראש הממשלה לאפשר למתפקדי הליכוד לבחור את הרשימה הארצית לכנסת, ואילו לחברי המרכז לבחור את נציגי המחוזות. על פי חוקת הליכוד, כדי לנצח בהצבעה צריך היה רוב של 50% ועוד קול אחד, כלומר, 1326 קולו, רוב אותו קיבלה כאמור, הצעתו של רה"מ.



הצעתו של נתניהו, שהיא בעצם הצעת פשרה שנוסחה על ידי חבר הכנסת דוד ביטן ואומצה על ידי ראש הממשלה, היתה הצעה מספר 1 מבין הארבע האפשריות בטופס, וזכתה ל-1557 קולות שהם 57.9% מהקולות. הצעה מס׳ 2, לפיה האחריות על הרכבת הרשימה תוטל על גוף חדש שיכלול את חברי המרכז וראשי הסניפים, זכתה ל-62 קולות בלבד, שהם2.3% מהקולות.

הצעה מס׳ 3, אותה הוביל ח"כ דוד אמסלם שהוביל את ההתנגדות לנתניהו, זכתה ל-1040 קולות שמהווים 38.7% מהקולות. ואילו הצעה מס׳ 4, שכללה התנגדול לכל ההצעות האחרות, זכתה ל-26 קולות שהם 0.97%. 

 נתניהו עצמו הגיב בסיפוק, כמובן, עם פרסום התוצאות הסופיות: "אני מבקש להודות לחברי המרכז שגילו אחריות, התייצבו מאחורי הצעתי והצביעו לטובת הליכוד ולמען אחדות התנועה.  יחד נמשיך להוביל את המדינה כמפלגת שלטון, חזקה, גדולה ומאוחדת לעוד שנים רבות". 


מפגן כח גדול לנתניהו. פעיל ליכוד באשדוד. צילום: אריאל בשור 

"חברי מרכז הליכוד הוכיחו את כוח הדמוקרטיה בתנועת הליכוד. כפי שהתחייבתי ההצעות הובאו להכרעה של חברי המרכז, ליבה הפועם של התנועה. כעת כולנו נעבוד יחד ליישום ערכי הליכוד", כך הגיב  יו"ר מרכז הליכוד, השר דני דנון, בתום ספירת הקולות במרכז המפלגה. 
 
שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה גם היא בסיפוק לתוצאות: "תמיד ידעתי שיש לנו חברי מרכז אחראיים שאפשר לסמוך על שיקול דעתם, שטובת התנועה חשובה להם יותר מכל דבר אחר. הניצחון הערב להצעת ראש הממשלה מוכיחה שוב כי תנועת הליכוד היא התנועה העממית הגדולה ביותר, המשקפת את רצון הבוחרים". 
 
 בירושלים, מעוזו של חבר הכנסת דוד אמסלם, שהוביל את מאבקם של חברי מרכז הליכוד להשיב לעצמם את הסמכות הבלעדית להרכיב את רשימת הליכוד לכנסת, שיעור ההצבעה הגיע ל-60 אחוז ואילו בראשון לציון, מעוזו של ח"כ דוד ביטן, יוזם הצעת הפשרה שאימץ ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע שיעור ההצבעה לשמונים ושישה אחוז.

לפני ההצבעה: מאמצים גדולים של נתניהו גדולים לגייס רוב להצעתו

עוד לפני ההצבעה, אמר נתניהו כי לתוצאות יהיו משמעויות קריטיות. בראיון עם אריק זיו שפורסם אמש אמר: ״המשמעות קריטית - אם הליכוד תמשיך כמפלגת שלטון או תאבד אחיזה בהנהגת המדינה. אני מביא פשרה מאוזנת שהציע ח״כ דוד ביטן. היא משלבת את הצורך לשמור על 100 אלף מתפקדים, שעזרו לנו להביא כמיליון מצביעים אל הקלפי. הם יבחרו את הרשימה הארצית, וחברי המרכז יבחרו את המחוזות. זה השילוב הנכון". 

״אנחנו עלולים לספוג הכפשות מהתקשורת", הוסיף רה"מ, "אנחנו עלולים להביא אנשים שיגידו שהליכוד הוא תנועה מפוצלת שלא תומכת ביו״ר שלה. הצעת הפשרה תחזק את הליכוד ותאפשר לנו להוביל את המדינה שנים ארוכות. לכן אני אומר לחברים: צאו להצביע. זה טוב לחברים וטוב למרכז, ויותר מזה - טוב למדינת ישראל״.

ראש הממשלה עשה בשבועות האחרונים מאמצים ניכרים לשכנע את חברי המרכז לתמוך בהצעת הפשרה שלו. הוא נפגש בעצמו עם מאות מהם, ערך כינוסים ואף זימן חברי מרכז לביתו. הוא גם החתים את חברי הסיעה על מכתב תמיכה בהצעת. על המכתב חתמו 26 חברי סיעה, מלבד השרים ישראל כץ וסילבן שלום, והח״כים אברהם נגוסה ודודי אמסלם, יו״ר סניף הליכוד בירושלים, המוביל את המאמץ להחזיר את הכוח לחברי המרכז.

במכתב כתב נתניהו: ״אין זה סוד שהתנועה שלנו סבלה שנים ממיתוג שלילי של מרכז הליכוד. אין ספק שאם לא נשכיל לבחור שיטה מאוזנת, יריבינו ישתמשו בצעד זה כדי לפגוע בנו בבחירות הבאות״.