סערת התרבות עברה מלהתנהל בין שרת התרבות מירי רגב לבין אמני ישראל - לתוככי הליכוד ובינה לבין חברתה לסיעה, השרה גילה גמליאל.



שתי השרות התעמתו במהלך ישיבת סיעת הליכוד, אחרי שהשרה גמליאל מחתה על החלטתה של השרה רגב להפסיק את תקצוב התיאטרון של נורמן עיסא, עקב החלטתו לא להופיע בבקעת הירדן ואמרה כי "אם יופסק התקצוב, מי שיפגע מכך יהיו ילדים וציבור שוחר תרבות" והעירה לשרה רגב: "לא צריך לנהל שיח פופוליסטי בנושא. עלולים לפגוע במיעוט הערבי".
שרת התרבות רגב ענתה לשרה גמליאל בזעם ואמרה: "שמענו, שמענו, תתעסקי במשרדך ואני אתעסק במשרדי. אתם לא מכירים את הפרטים".

השרה גמליאל לא נשארה חייבת וענתה לרגב: "אל תאיימי עליי". רגב מצידה השיבה: "את פופוליסטית", כשקרב הצעקות נעשה מול עיניהם המשתאות של חברי סיעת הליכוד, בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הסיעה צחי הנגבי מנסים להשקיט אותן.

רגב במליאה: קוטלר, האם 61 חברי כנסת הם בהמות?

מאוחר יותר נאמה השרה מירי רגב ושאלה מעל בימת המליאה: "אדון קוטלר, האם 61 חברי הכנסת היושבים כאן הם בהמות גסות או דקות בעינך? האם עשרות האומנים שמחאו כף לך ולעולם הדימויים שלך סבורים כמוך, כי מיליון איש, הם לא יותר מאשר אוכלי עשב וקש?"
 
"האם מדובר באותו "קומץ" שעמד בכיכר רבין ומחא כפיים לגרבוז. או שמא זה אותו ה"קומץ" ששמע את דודו טופז מכנה 'צחצחים?. על מי בדיוק מדובר ובשם מי אתה מדבר? והאם השיח הזה הוא תרבות בעיניך?" שאלה רגב והוסיפה כי תהיה "שרה של כולם, גם של אלה שלא בחרו בי".
 
"אני חווה בשבוע האחרון מסע של ניסיון לדה לגיטימציה מ"קומץ" אנשי רוח ואומנים שלא מוכנים לקבל את אמירתי הברורה", אמרה רגב, "לא אתמוך במוסדות תרבות ששותפים לחרם מבית ועושים דה לגיטימציה למדינת ישראל”.
 
"לצערי חופש הביטוי לעיתים הוא הופך חד סטרי, חופש ביטוי השמור לכאלה שמותר להם ולכאלה שצריכים לשתוק. לשתוק כאשר אלה יורים בתותחי חופש הביטוי שלהם בעוצמת אש גבוהה שהם מחטיאים את מטרתם", הוסיפה רגב.
 
"מי שרוצה להוציא דיבתה של הארץ יעשה זאת לבד. לא נחסום את זה אך לא נממן זאת", אמרה שרת התרבות והספורט, "אל לנו להדיר קהלים רבים ולכנותם מנשקי מזוזות, צ'חצחים ובהמות ולקרא לזה תרבות ישראלית. זאת לא תרבות ישראלית, על כך אין לנו מה להיות גאים, אנחנו אוהבים את התרבות הישראלית, את אנשי הרוח והספר, השירה המחול והמוזיקה".

נתניהו על דברי קוטלר: "מקוממים"
 


ראש הממשלה נתניהו התייחס קודם לכן בישיבת סיעת הליכוד לנאום הבהמות של עודד קוטלר: "הדברים שנאמרו אמש נגד ציבור יקר מקוממים וראויים לגינוי. לכל אחד יש את החופש לוצר את אשר על ליבו. זו המדינה המדברת ביותר והמדוברת ביותר, כך שאין ספק לגבי חופש הביטוי במדינה, אבל לא כל דבר שנאמר ראוי למימון ציבור". 
 
עוד אמר נתניהו, כי הוא גאה להיות ראש הממשלה של מדינה דמוקרטית, ששומרת על זכויות אדם באשר הוא ושומרת בקנאות על חופש הדיבור. החוק מגן בצורה ברורה על זכות הדיבור וגם מגביל אותה ויש לכל אדם הזכות לומר את אשר על לבו".
 
"הזכות הזאת לא מוקנית ואוטומטית, שכל דבר שנאמר שצריך לקבל מימון ממשלתי, מימון ציבורי ואני מציע שנשמור על ההבחנה בין שני הדברים הללו", אמר.