ח"כ עפר שלח (יש עתיד) התייחס (ראשון) לאירוע הדקירה בשער שכם, בו נפצע באורח אנוש שוטר מג"ב.



"הפיגוע הקשה היום בירושלים והרצח בסוף השבוע ליד דולב, מעידים על ההתדרדרות היום יומית בביטחונם של אזרחי ישראל", אמר שלח.



לדברי שלח, מאז הקמת הממשלה כמעט לא עובר יום ללא אירוע בטחוני: "פיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים, ירי מעזה וירי ברמת הגולן. ראש הממשלה המקפיד על כבוד ישיבות הממשלה עד כדי שהוא מנפיק הוראות לשרים להגיע אליהן, לא טרח בתקופה זו לכנס את הקבינט הביטחוני-מדיני אפילו פעם אחת. בנוסף הקבינט גם לא כונס כדי לדון בתקציב הביטחון ובתוכנית הרב שנתית של צה"ל".



שלח הוסיף והטיח ביקורת על ההתנהלות הביטחונית: "כך מתנהלים ענייני הביטחון של מדינת ישראל על ידי מי שנזכר שהוא מר ביטחון רק בתקופה שלפני הבחירות, ועל ידי השרים שאיימו בהפלת הממשלה אם לא יהיו חברי קבינט, אך מרגע שקיבלו את התואר לא אכפת להם כלל שהוא לא מתכנס".



ראש העיר ירושלים ניר ברקת התייחס לפיגוע הדקירה בשער שכם הבוקר: "אני רוצה לשבח את הפעולה של שוטר מג"ב שתוך כדי פציעתו שמר על קור רוח, ירה ונטרל את המחבל ובכך הציל חיים ומנע פגיעות נוספות. כולנו מתפללים להחלמתו".



ברקת הוסיף: "אנחנו חייבים להתעקש ולהמשיך בשגרה. אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל להמשיך לבקר בירושלים ולחזק אותה. זהו המסר לטרור שמנסה לשבש את חיינו".



הפיגוע אירע הבוקר בשער שכם, כאשר מחבל כבן 18, תושב השטחים שהגיע למקום, פגע בלוחם מג"ב כבן 20. הלוחם הספיק לירות לעברו ולפצוע אותו. 



חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ללוחם, שנמצא במצב אנוש עם פצע דקירה בגופו העליון וביצעו בו פעולות החייאה במקום. הוא פונה אל בית החולים שערי צדק. גם המחבל הועבר לקבלת טיפול בבית החולים.



הסכין ששימשה את המחבל הדוקר. צילום: דוברות המשטרה