שוטר משמר הגבול שנפצע הבוקר שנפצע בפיגוע הדקירה הבוקר (ראשון) בפיגוע הדקירה בירושלים, נותח ומאושפז מונשם ומורדם ביחידה לטפול נמרץ במצב יציב במרכז הרפואי שערי צדק. הרופאים מוסרים שהוא מראה סימני התעוררות ראשונים.



קודם לכן סיפר ד"ר עופר מרין, מנהל מערך הטראומה בבית החולים: "אנחנו בשלבים הראשונה של הטיפול. הלוחם הגיע במצב אנוש עם מספר רב של פגיעות, בעיקר בצוואר ובחזה ועם דקירה אחת בלבו. המצב נכון לעכשיו התייצב, אבל עדיין נשקפת סכנה לחייו".



הדוקר, צעיר בן 18 מחברון, שנורה על ידי השוטר, מאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם. 



במערכת הפוליטית הגיבו לפיגוע. ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) כי הפיגועים ביומיים האחרונים הם תוצאה של השילוב בין ההסתה של הרשות הפלסטינית לחוסר המעש והחולשה שמשדרת ממשלת ישראל.



ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר כי הפיגוע הקשה היום בירושלים והרצח בסוף השבוע ליד דולב, מעידים על ההתדרדרות היום יומית בביטחונם של אזרחי ישראל".



לדברי שלח, מאז הקמת הממשלה כמעט לא עובר יום ללא אירוע בטחוני: "פיגועים ביהודה ושומרון ובירושלים, ירי מעזה וירי ברמת הגולן. ראש הממשלה המקפיד על כבוד ישיבות הממשלה עד כדי שהוא מנפיק הוראות לשרים להגיע אליהן, לא טרח בתקופה זו לכנס את הקבינט הביטחוני-מדיני אפילו פעם אחת. בנוסף הקבינט גם לא כונס כדי לדון בתקציב הביטחון ובתוכנית הרב שנתית של צה"ל".



שלח הוסיף והטיח ביקורת על ההתנהלות הביטחונית: "כך מתנהלים ענייני הביטחון של מדינת ישראל על ידי מי שנזכר שהוא מר ביטחון רק בתקופה שלפני הבחירות, ועל ידי השרים שאיימו בהפלת הממשלה אם לא יהיו חברי קבינט, אך מרגע שקיבלו את התואר לא אכפת להם כלל שהוא לא מתכנס".



ואילו ראש העיר ירושלים, ניר ברקת שיבח את פעולת השוטר, "שתוך כדי פציעתו שמר על קור רוח, ירה ונטרל את המחבל ובכך הציל חיים ומנע פגיעות נוספות. כולנו מתפללים להחלמתו".



ברקת הוסיף: "אנחנו חייבים להתעקש ולהמשיך בשגרה. אני קורא לכל תושבי מדינת ישראל להמשיך לבקר בירושלים ולחזק אותה. זהו המסר לטרור שמנסה לשבש את חיינו".