ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), אשר ממתין ביוון ליציאתו למשט הימי לעזה, התייחס היום (שני) לדוח של ועדת ועדת שאבאס, שמונתה על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם, שקבע כי ישראל והפלסטינים ביצעו פשעי מלחמה במהלך צוק איתן.



בשיחה עם "מעריב אונליין", אמר ח"כ גטאס, כי "הדוח המצביע על פשעי מלחמה של צה"ל במהלך פעולות המלחמה נגד רצועת עזה בקיץ 2014, הוא ההוכחה הטובה ביותר מדוע יש להסיר את המצור על רצועת עזה ומדוע השליחות שלי במשט לרצועה מוצדקת, ראויה ומוסרית".



כאמור, ח"כ גטאס ממתין ביוון לצאת המשט, שלדבריו אמור להפליג בדרך לרצועה ב-48 השעות הקרובות. לטענתו, ישתתפו במשט בין חמש לשש ספינות. בהקשר זה, אמר גטאס כי הסגר הימי על רצועת עזה הוא המשך לפעולות המלחמה הישראלית בקיץ 2014, מה שמנוגד לטענתו לחוק הבינלאומי ההומניטרי.



גטאס הוסיף כי "דו"ח האו"ם מהווה נדבך נוסף בלחץ הבינלאומי על ישראל להסיר את המצור, והוא רק מצדיק את הפעילות שלנו לפרוץ את המסור על רצועת עזה".



על השתתפותו במשט הוא הוסיף: "רבים פונים אלי ושואלים על המשט, הם שואלים דווקא לא לא שואלים למה יצאתי, אלא מדוע אני הח"כ היחידי שישתתף. מדוע לא יצאו איתי עוד חברי כנסת ובכלל זה חברי כנסת יהודים, שיש להם מסר של שלום ותקווה וסיום המשבר ברצועה".



על כוונת ועדת הכנסת לדון מחר במשט ועל כוונתה להגיש נגדו תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת, אמר: "אני חושב שלא עברתי שום עבירה לא אתית ולא חוקית. עוד לא עליתי על הספינה וכבר הם ממהרים לחרוץ את דיני. לפחות שיחכו עם העונש עד שאפליג".