בעקבות החלטת ועדת הכנסת להגיש קובלנה כנגדו על כוונתו להשתתף במשט המתוכנן מיוון לכיוון חופי עזה שהתקיים היום (שלישי), אמר חבר הכנסת באסל גטאס בשיחת טלפון מיוון כי למרות הההחלטה, בכוונתו להשתתף במשט כמתוכנן.



"אני מגנה את ההחלטה ומקווה שוועדת האתיקה תתעשת ולא תקבל אותה", אמר ח"כ גטאס בשיחה עם מ"עריב אונליין". החלטת ועדת הכנסת לא תרתיע אותי, אני ממשיך בהכנות לקראת צאת המשט. החלטת ועדת הכנסת היא ביטוי לפרסום מתמשך בדמוקרטיה הישראלית, שבה אפילו חופש פעולה פרלמנטרי כמו השתתפות במשט עם מסר של שלום ואי אלימות, נחשבת לעבירה".



עוד הוא אמר כי "עדיין לא ידוע מתי המשט יפליג לעזה" והמשיך: "זה לא תלוי רק בנו, אלא גם במזג האוויר וגם בהגעתן של ספניות נוספות שאמורות להשתתף במשט. הכוונה היא להפליג כמה שיותר מוקדם".



הדיון בוועדת הכנסת על השתתפותו של ח"כ באסל גטאס היה סוער, כאשר חברי הוועדה מכל קצוות הקשת הפוליטית, הפריעו אחד לשני במהלך הנאומים, בוויכוחים שלעיתים הפכו להיות פחות מכובדים ממה שצפוי בוועדות ההכנסת, כשבאחד המקרים אף הורחקה חברת הכנסת זועבי מהדיון לאחר שהתפרצה שוב ושוב לדבריו של ח"כ מיקי (מכלוף) זוהר. לאחר הפסקה קלה התיישב ח"כ שרון גל על כסאה של זועבי ואמר: "אני כובש את המקום של זועבי". בתגובה ענה לו ח"כ זחאלקה: "כך מדברים פשיסטים".
חבר הכנסת אורן חזן הרגיז את חברי הכנסת הערבים כשאמר: "הח"כים הערבים קצת התבלבלו, אולי זה בגלל הצום (רמדאן)". ח"כ איימן עודה אמר בתגובה: "תכבד את הצום, זה נושא רגיש". חזן: "ניתן להם להמשיך להתבכיין". חכ עודה דרש מיו"ר הוועדה, דוד ביטן, להרחיקו מהישיבה.