ויכוח סוער בדיון התקיים היום (חמישי) במליאת הכנסת, אודות השתתפותו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) במשט הימי לרצועת עזה.

כשעלתה לדבר חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת), היא אמרה: "מדינה שמחייבת ח"כ או אמן או אזרח, לפעול נגד המצפון שלו, היא מדינה חסרת אינטליגנציה, או פשיסטית או שניהם יחד. לכן, אף אחד מהכנסת לא יצליח להגיד לח"כ אחר ובטח, לא לח"כים הערבים, מה לומר ואיך לפעול, מה מותר ומה אסור בפעילות הפרלמנטרית שלנו".

זועבי המשיכה ואמרה: "אין לנו שום דילמות או היסוס לנאמנות לעם שלנו, כי העם שלנו הוא קורבן לברוטליות ולברבריות של מלחמה".

אל דבריה התפרץ ח"כ אורן חזן (הליכוד), שאמר: "את צודקת, פעם ראשונה שאת צודקת, את קורבן". זועבי הוסיפה ואמרה: "אנחנו מדברים על מאבק אנושי ומוסרי ממדרגה ראשונה". חזן התפרץ שוב והגיב: "את בכלל יודעת מה זה מוסר? נתנו לכם הכל- במה בחרתם לעסוק? בטרור! על מי את עובדת"?

זועבי הגיבה מיד ואמרה לחזן: "לך לקזינו אתה!!". כזכור, בדיון המפורסם בעקבות משט המרמרה אמרה חברת הכנסת דאז, מירי רגב: רוחי לעזה, יא ח'יינה והיום השיבה זועבי לחזן באותו משקל.

זועבי הוסיפה על הטענה כי אין מצור בעזה: "גם אם אין מחסור במוצרים, יש מחסור בערך שקוראים לו חופש. ממשלת ישראל חייבת לסיים את המצור שלה וכל עוד יש מצור, יש מאבק. לפי החוק הבינלאומי ישראל מטילה מצור על עזה". 
לאחר מכן, מכיוון שהסתיים הזמן שהוקצב לח"כ זועבי הסתיים, היא סיימה את דבריה וירדה מהבמה.  

"מי שיעלה על משט טרור- לא יהיה כאן"

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) התייחס גם כן לנושא ואמר: "אני לא הולך להגדרות, אני יוצא מתוך הגדרה שהנתונים שנתת ח"כ זועבי כעובדה. עכשיו אני שואל שאלה אחת- איך המשט הזה, שהוא לא הומניטרי בשום צורה, איך זה מקדם את כל התפיסה הזאת של שיקום הרצועה? הרי תושבי הרצועה נדפקים מזה. אנחנו שותפים יחד איתכם לנוסחה שאומרת 'שיקום הרצועה תמורת פירוזה'. את מי אתם מרחיקים? אותנו. הימין לא איתכם, אבל איפה אתם שמים אותנו".

ח"כ שרון גל התייחס גם הוא לנושא ואמר: "היה כאן אירוע מכונן היום, סגן שר הפנים עמד על הדוכן ודיבר על תומכי טרור. כשהוא דיבר על תעודות הזהות אמר שאם תפעלו בטרור, נפעל נגדכם. אתם לא מייצגים את הערבים, על ראש הגנב בוער הכובע". ח"כ גל פנה לחברי הרשימה המשותפת ואמר: "אתם עושים נזק לאנשים שהצביעו לכם כברירת מחדל. אתם רק עם הטרור בעזה, מה אתם נציגים של חמאס? במקום זאת- קחו אוטובוס לטייבה, קחו מונית לאום אל פאחם.

כמו כן התייחס גל לדיון שצפוי להתקיים ביום ראשון בוועדת שרים לענייני חקיקה על חוק חנין זועבי, ואמר: "משנים את המציאות. מי שיעלה על משט טרור, תדעו שאתם יותר לא תהיו כאן".

"למנוע פרובוקציות מיותרות"

ח"כ קסניה סבטלוב (המחנה הציוני) ביקשה לשאול בפתח הדיון: מדוע רק ברגעים קריטיים חברי הכנסת כדוגמת גטאס נזכרים פתאום במצב ההומניטרי ברצועת עזה ולא נזכרים ברגעים בו האחרים? שם הרי לפי החוק שולט החוק הפלסטיני"?

סבטלוב הוסיפה: "הייתי רוצה לראות פעם אחת מישהו מהרשימה המשותפת שנרתם לאחים שלו. במקום לעשות פרובוקציות מיותרות במים הטריטוריאליים בישראל ולתמוך בדברים שיפגעו בישראל ובאזרחים הפלסטינים, עלינו להתכונן מבעוד מועד וחדש מראש שנודענו לראשונה על המשט, ולא נתנו לי להעלות את זה על סדר היום.

בסוף הדיון הוחלט כי ועדת הכנסת תנתב את הדיון בנושא המשט, לוועדה שהיא תראה לנכון להמשך טיפול בנושא.

כבר אמש, התקיים בוועדת הכנסת דיון סוער בנושא, אשר במהלכו הורחקה חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת) לאחר שהפריעה לדבריו של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שאמר: "יש לי נתונים היסטוריים-מדעיים על הזכות שלנו על האדמה הזו מלפני 3,500 שנה. אתם הערבים הכובשים ולא אנחנו".

זועבי ענתה לזוהר: "קודם כל תסיים את הכיבוש ואת המצור ואחרי זה נקיים דיון היסטורי. אני לא מפחדת להיכנס לשום נושא, אבל עכשיו אנחנו קובעים את האג'נדה לסיום המצור והכיבוש".

זוהר אמר לזועבי כי דבריה "הם שקר", והוסיף: "לכי לעזה, הארץ הזאת היא שלי. אני לא כובש, לקחתי ממך את מה ששלי". זועבי, שהורחקה מהחדר, אמרה: "המקום של הכובש הוא בית הדין בהאג".

ביום ראשון האחרון 
הודיע ח"כ גטאס כי ישתתף במשט הימי, אשר מארגניו הם פעילים שוודים פרו-פלסטינים. לקראת המשט שיגר חבר הכנסת גטאס מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בו הסביר את מטרת השתתפותו: "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה, ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים איתנו".

לאחר ש
פורסם דו"ח האו"ם, שקבע כי הפלסטינים וצה"ל ביצעו פשעי מלחמהאמר גטאס בשיחה עם "מעריב-אונליין" ,כי "הדוח הוא ההוכחה הטובה ביותר מדוע יש להסיר את המצור על רצועת עזה ומדוע השליחות שלי במשט לרצועה מוצדקת, ראויה ומוסרית".