ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) בירושלים עם ראשי העדה הדרוזית בעקבות תקיפת האמבולנס הצבאי שהוביל שני פצועים סורים על ידי תושבי מג'דל שאמס ועל רקע דרישת בני העדה לסייע לאחיהם בסוריה.



בפגישה נכחו המנהיג הרוחני לעדה הדרוזית בישראל השיח' מואפק טריף, יו"ר פורום הראשיות הדרוזיות ג'אבר חמוד, יו"ר פורום העמותה ליד בית הספר למדעים ירכא אמל אסעד, השר לשעבר סלאח טריף, שר הביטחון משה [בוגי] יעלון, סגן השר איוב קרא.



בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה: "הבנים שלכם, הבנים של כולנו משרתים ונלחמים בצה"ל ומגנים על המדינה של כולנו. אנחנו כולנו שומרי חוק וכולנו אזרחים נאמנים, ואם יש מישהו שחורג מהכללים הללו, לוקח את החוק לידיים, החובה שלנו היא כמובן לגנות את זה ולוודא שפורעי החוק הללו לא יהפכו לנורמה. זה דבר שאנחנו צריכים למנוע - הישנות של מקרים כאלה".



נתניהו הוסיף כי חשוב במיוחד למנוע פגיעה בחיילי צה"ל או בביצוע המשימות שלהם. "אנחנו הצלחנו לשמור את ישראל מחוץ לאנרכיה שמתרחשת סביבנו, עשינו את זה כי כל פעם ידענו לתחום את הדברים ולפעול בתבונה, זאת המדיניות שלנו - הייתה ונשארה".



עוד אמר ראש הממשלה כי הוא מוקיר את העדה הדרוזית, מוקיר את פועלה, מוקיר את תרומתה למדינה בכלל, לביטחון המדינה בפרט והזכיר את התוספת התקציבית שאושרה לאחרונה: "אני נתתי ביטוי לדבר הזה בתוכנית חומש עם הקצאה של שני מיליארד שקל, כביטוי מעשי של ההוקרה הזאת וההבנה שיש לנו מחויבות לאחינו הדרוזים כאזרחי ישראל במלוא המובן של המלה - לא רק בשוויון זכויות, אלא גם במעורבות מלאה בחיי המדינה".



"מתוך היחס הזה של כבוד, שותפות ואחווה אני מבקש שנפעל יחד כפי שפעלנו עד היום להבטיח את ביטחון המדינה ואת הפעולה הסדירה של צה"ל וזרועות הביטחון שלנו - בכל תחום ובכל מקום, ואני מודה לכם שבאתם", הוסיף ראש הממשלה.



המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, השיח' מואפק טריף, הבהיר שהפגיעה באמבולנס נוגדת את ערכי הדת הדרוזית: "כל ראשי העדה, ראשי רשויות, חברי כנסת ומנהיגי הדת גינו את המעשה. זאת לא דרכנו, לא התחנכנו על זה, אנחנו מגנים בכל תוקף מה שהיה וכמובן אנחנו מקווים שאתה תמשיך ותוביל בחוכמה ובתבונה את כל העניין הזה. אנחנו לרשותך".