מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, ייפגש היום (שבת) עם שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, לסבב שיחות אחרון בוינה, במטרה לדון על הסכם הגרעין של איראן.



בהמשך צפויים להצטרף לשיחות גם שרי החוץ של רוסיה, סין, בריטניה וגרמניה, בניסיון לגשר על הפערים הקיימים וכדי לבדוק האם ישנה התקדמות במו"מ. היעד האחרון להשגת ההבנות בין הצדדים הוא יום שלישי, ה-30.6.



פקיד אמריקאי בכיר אמר כי בין המדינות ישנן עדיין מחלוקות, בעיקר על קצב הסרת הסנקציות וגישת פקחי האו"ם למתקני הגרעין של איראן. 



דיפלומט מערבי בכיר, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי השיחות עלולות להתארך בעוד יומיים או שלושה מעבר לדד-ליין שנקבע, ואמר כי פקידים רבים צפויים להתעלם מאי-העמידה ביעד. הוא הוסיף: "הימים הבאים יהיו קשים מאוד". 



בכיר המו"מ האיראני, עבאס עראקי, אמר לכתבים אירניים כי המו"מ הנוכחי יהיה "תהליך איטי וקשה" .



פקידים מקרובים אומרים כי הם עדיין לא מסכימים על המהירות וההיקף של הסרת הסנקציות. נושא נוסף שעליו מדברים מאחורי הקלעים, עליו תידרש לתת מענה איראן, הוא ממדי הפוטנציאל הצבאיים של עבודתה הגרעינית.



איראן עדיין דוחה את טענות ארצות הברית ובנות בריתה, כי היא מנסה להשיג יכולת לייצר נשק גרעיני במסווה של תכנית אנרגיה אטומית אזרחית.