לשכת ראש הממשלה העבירה היום (ראשון) מסר ברור למשתתפי המשט העושה את דרכו לעזה. האגרת ששוגרה מציגה את עמדתה של ישראל בנוגע למשט, מגנה העברת אמצעי לחימה ומכחישה כי ישנו סגר על עזה.
"אין סגר על רצועת עזה, ואתם מוזמנים להעביר דרך ישראל כל ציוד הומניטרי. מניעת כניסה דרך הים נעשית בהתאם לחוק הבינלאומי ואף קיבלה גיבוי מוועדה של מזכ"ל האו"ם", כך נכתב באגרת הממוענת לבאי המשט.
לאורך המכתב מבהירה לשכת ראש הממשלה כי ישראל שונה מאיראן ומסוריה הפוגעת באזרחיה. "נראה שטעיתם בדרך. אולי התכוונתם להפליג למקום לא רחוק מכאן – סוריה. שם טובח משטרו של אסד מידי יום בבני עמו וזאת בתמיכת המשטר הרצחני של איראן".

את הפגיעה באזרחים ומעשי הטרור מייחסת לשכת רה"מ לחמאס בעזה: "לעומת זאת כאן בישראל אנו מתמודדים עם מציאות שבה ארגוני טרור כמו חמאס, מנסים לפגוע באזרחים חפים מפשע. מול ניסיונות אלה אנו מגנים על אזרחי ישראל בהתאם לדין הבינלאומי". 

"ישראל מסייעת להעברת סחורות וציוד הומניטרי לעזה"
באגרת שנשלחה למבקשים להגיע לעזה מכחישים כי קיים סגר על האזור. "ישראל מסייעת להעברת סחורות וציוד הומניטרי לעזה – כ-800 משאיות מידי יום, שהכניסו בשנה האחרונה יותר מ-1.6 מיליון טון סחורות. בממוצע טון ציוד לכל תושב ברצועה. אגב סך הציוד שנכנס מישראל לעזה שקול לתכולת יותר מ- 500,000 סירות כמו זאת שהגעתם איתה".
ישראל מוצגת באגרת כמדינה דמוקרטית הפועלת בצורה הומניטרי: "ישראל מסייעת למאות פרויקטים הומניטריים באמצעות ארגונים בינלאומיים לרבות הקמת מרפאות ובתי-חולים".
בתוך כך הובהרה עמדתה של ישראל לגבי הכנסת אמצעי לחימה לעזה. "צד זה איננו מוכנים לאפשר הכנסת אמצעי לחימה לארגוני הטרור בעזה כמו שנעשה בעבר באמצעות הים. רק לפני שנה סיכלנו ניסיון להבריח מהים מאות אמצעי לחימה שהיו מיועדים לפגוע באזרחים חפים מפשע", כך נכתב באגרת. 
עם התקרבותה של ספינת הדיג השבדית "מריאן" לחופי עזה, במסגרת "משט החרות 3”, מוקדם יותר היום שלח ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), הנמצא על סיפונה, מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון משה בוגי יעלון, בו הוא קרא להם להורות לכוחות הביטחון לאפשר לספינה להגיע לחופי עזה ולא להשתלט עליה בכוח.
במכתב אותו שיגר באמצעות יועצו הפרלמנטרי, עו"ד חאלד תיתי, כתב ח"כ גטאס לנתניהו וליעלון: "כידוע לכם הכרזתי על כוונתי להשתתף במשט אל עזה מתוך מניע פוליטי מובהק המתנגד למצור המתמשך על עזה".

ח"כ באסל גטאס במשט לכיוון חופי חזה
 
"המצור הזה הינו בלתי חוקי ומנוגד למשפט הבינלאומי ההומניטרי בהיותו מטיל עונש קולקטיבי על אזרחי עזה", כתב חבר הכנסת.
לדבריו "כל הנוסעים הינם פעילי שלום ומטרתם היחידה היא למחות נגד הסגר על עזה ועל כן להגיש סיוע הומניטרי שהוא ציוד רפואי, לבית החולים אל-שפאא. הנוסעים הם חברי פרלמנט אירופאים, עיתונאים, אקדמאים וסופרים".
ח"כ גטאס ציין במכתבו כי הספינה השבדית 'מריאן' נמצאת במרחק של 150 מיילים מחופי עזה. "על יסוד האמור לעיל אני פונה אליכם בבקשה להורות לכוחות הביטחון לאפשר את כניסתה של הספינה ולהמנע מלהשתמש בכוח כלשהו הפוגע במסע ההומיניטרי של הספינה".
בתוך כך ועדת הכנסת אמורה להתכנס ביום שלישי בבוקר כדי לדון בצעדי ענישה נגד ח"כ גטאס בשל השתתפותו במשט.