סיעת הרשימה המשותפת קראה הערב (שני) שלא למנות את ניצב בנצי סאו למפכ"ל המשטרה בשל מעורבותו בהרג אזרחים ערבים באירועי אוקטובר 2000. במכתב ששגרה, לשר לביטחון פנים גלעד ארדן וליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, התריע חברי הסיעה כי מינויו של בנצי סאו יגרום לתסיסה ברחוב הערבי ופנתה בדרישה מידית לבטל את המינוי, "שיש בו משום התרסה וזלזול בחברה הערבית".



"מינוי כזה יתקל בהתנגדות, ואי שיתוף פעולה מכל הנציגים של החברה הערבית.  ועד ראשי הרשויות הערביות הודיע כי לא ישתף פעולה עם סאו במידה והמיון יאושר, אנו ברשימה המשותפת מגבים עמדה זו, ושותפים לה", נכתב במכתב.



המכתב בא בעקבות החלטתו שלך השר ארדן למנות את סאו למפכ"ל במינוי זמני, לאור פרישתו של רב ניצב יוחנן דנינו מהמשטרה.



עוד ציינה הרשימה המשותפת במכתב כי ניצב סאו שימש בזמן אירועי אוקטובר 2000 כמפקד מג"ב צפון, ו"הוא נמצא אחראי להרג שני אזרחים פלסטינים מאש צלפים". לדבריהם, לאור ההאשמות הקשות, קבעה ועדת אור כי סאו לא יקודם בתפקיד לתקופה של ארבע שנים.



"מסוכן מאוד שקצין שנמצא חשוד במעורבות הרג אזרחים, בנסיבות העניין, וגם אם לא הוגש נגדו כתב אישום, יכול להתמנות לתפקיד כל כך בכיר כמו מפכ"ל המשטרה. תפקיד שדורש אימון רב של כלל האזרחים, ועד כמה וכמה, של האזרחים הערבים", כתבו חברי המפלגה במכתבם.



הרשימה המשותפת הוסיפה במכתבה כי מקומו של ניצב סאו אמור להיות מאחורי סורג ובריח, ואין שום אפשרות כלשהי לשיתוף פעולה בין מר סאו לבין החברה הערבית והנהגתה. "בתור נציגי ונבחרי הציבור הערבי אנו קובעים בוודאות כי קיימת הסכמה ברורה וחד משמעית, לפיה אין אמון בקרב הציבור הערבי בבנצי סאו, ואין הוא יכול להיות מופקד על שלומנו. ואנו עומדים על דרישותינו כי סאו יועמד לדין בגין אחריותו על הרג בנינו", כתבו. 



בשבוע שעבר פנה מרכז 'עדאללה' לארדן ולוינשטיין בדרישה לבטל את המינוי מאותן סיבות.