שר החקלאות אורי אריאל פנה היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני עוד הערב בעקבות גל הפיגועים האחרונים. במכתב כותב אריאל כי הוא דורש להחליט על ביטול ההקלות לפלסטינים וקבלת מסקנות דו"ח אדמונד לוי ומדגיש: "חוסר תגובה ראויה יעביר מסר ברור לארגוני הטרור כי דם אזרחי ישראל ובפרט תושבי יהודה ושומרון הינו הפקר. לא אתן ידיי למסר שכזה".

במכתב כתב אריאל: "חודש הרמדאן הפך לחג הקורבן שבו מקריבים חיי יהודים, ואם תמשיך ממשלת ישראל במדיניות ההבלגה, אני חושש שאלו לא הקורבנות האחרונים". 
עוד כתב אריאל: "'הפרטנרים' ברשות מוכיחים שוב שהדרך היחידה בשיח עימם היא חזרה לתגובה של הקמת מאחזים ויישובים כתגובה לכל פיגוע בחפים מפשע. על כן אני דורש שתובא בפני הממשלה הצעת החלטה לאימוץ מסקנות דו"ח אדמונד לוי וחוק ההסדרה. 

אני שב ומדגיש כי חוסר תגובה ראויה יעביר מסר ברור לארגוני הטרור כי דם אזרחי ישראל ובפרט תושבי יהודה ושומרון הינו הפקר. לא אתן ידיי למסר שכזה".
בתגובה לדברים אמר ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני): "הנה שוב קופץ לו נער הגבעות המתלהם כשארס בפיו, לא מהסס להפיץ עוד עלילת דם שכאילו נלקחה ממיתוסים אנטישמיים, ולהכתים ציבור שלם בהאשמות גסות". 
"מביכה אותי המחשבה שהאיש הזה הוא שר בממשלת ישראל", אמר בהלול, "איש חובב מדון וריב שלא שוקל מילים ובוחר להסית ציבור שלם בכדי לגרד עוד כותרת בקרב חברי הימין הקיצוני."
עוד הוסיף חבר הכנסת: "אני מצר על כל פגיעה בחיי אדם וכל קורבן הוא עולם ומלואו, אך מדוע להכפיש את הרמדאן שהוא חודש קדוש ואחת ממצוות האסלאם ועל כך נכתב בקדושים 'מה עניין שמיטה אצל הר סיני?'".