יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, קרא היום (חמישי) לראש עיריית חיפה, יונה יהב, להתפטר מתפקידו בעקבות החלטת עיריית חיפה לחזור ולממן את תיאטרון אל-מידאן וההצגה "הזמן המקביל".  
ח"כ ליברמן אמר כי "אם יונה יהב מצדיק את העובדה שכספם של תושבי חיפה יממן הצגות התומכות בטרור ומאדירות מחבלים בתואנה ש'חיפה היא עיר תרבותית שיש בה סובלנות' אז יהב לא מבין מהי תרבות ומבלבל בין חופש ביטוי לחופש הסתה ובין סובלנות לתמיכה בטרור".
"אין מקום לכך שרשות מקומית במדינת ישראל תממן האדרה של מחבלים מתועבים וראש רשות שמאפשר זאת חייב להתפטר מתפקידו", הוסיף ליברמן.

יהב אמר אתמול: "אני רואה חשיבות רבה בקיומו של תיאטרון ערבי, אותנטי ויוצר בחיפה. העיר חיפה מאופיינת ברוח ייחודית של שיתוף והדדיות המבוססת על חופש ביטוי המעניק ליוצרים חופש אמנותי ליצור אמנות ותרבות".
יהב הודה לחברי הועדה במכתב אשר העביר להם, בו ציין כי  "חיפה היא עיר תרבותית וייחודית שיש בה שיתוף וסובלנות, שידעה במרוצת השנים לא מעט משברים ועמדה בהם. עולם התרבות והאמנות משמש אספקלריה ונוזל החיים בעורקיה של כל עיר. אני מברך אתכם על כי בחרתם להגן עליו".
כזכור לפני כשלושה שבועות הוציא שר החינוך נפתלי בנט את ההצגה מסל התרבות הארצי, ואילו שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הורתה על הקפאת המימון לתיאטרון, "עד לסיום בדיקת מקורות המימון שלו". 
ההצגה מבוססת על כתבי המחבל ואליד דקה המרצה את עונשו בגין תכנון רצח החייל משה תמם ז"ל, בשנת 1984. במסגרת הסערה הציבורית חתמו מעל 15,000 איש על עצומה של משפחת תמם, הקוראת להפסקת המימון הציבורי לתיאטרון החיפאי.
הועדה העירונית בחיפה מונתה כבר לפני כחודשיים, בעקבות הסערה הציבורית והיום הגישה את מסקנותיה. בין היתר כתבו חברי הועדה : "לא נמצאה כל בעיה עם ההצגה הזמן המקביל עצמה וככל שהיא מעוררת תחושות קשות אצל חלק מהציבור, היא עומדת במסגרת חופש הביטוי והחופש האומנותי". 
ממשפחתו של משה תמם ז"ל נמסר בתגובה להחלטה: "אנחנו מזועזעים מהחלטתו הבלתי מוסרית של יונה יהב. לא מדובר רק בשאלה של פגיעה ברגשותינו אלא בהחלטה בלתי מוסרית שלפיה על הציבור לממן את מי שאוהד רוצחים, רואה בהם גיבורים וחפץ להעלות למענם הצגות סמפטיה".
"בימים שבהם מדינת ישראל כולה מבכה את הקורבנות של האדרת המחבלים ושל ההסתה שנרצחו בימים האחרונים, עיריית חיפה מבהירה בהחלטתה שבתיאטרון אל-מידאן מוזמנים כבר להתחיל להפיק הצגות לכבוד רוצחיהם של דני גונן ומלאכי רוזנפלד מכספי הציבור בישראל - זוהי החלטה בלתי מוסרית ואנו מקווים שהציבור כולו ימשיך לזעוק את זעקת החיים עד שהעוול יתוקן", הוסיפו בני המשפחה.