חברת הכנסת שלי יחימוביץ' תקפה היום (ראשון) את שר האנרגיה יובל שטייניץ בטענה שהוא מעוות את הנתונים בנושא הגז ב"שירות יחסי הציבור של חברות הגז".



יחימוביץ' כתבה בדף הפייסבוק שלה כי שטייניץ אמר בישיבת הממשלה הבוקר שבישראל מחיר מחיר הגז נמוך ביחס לרוב מדינות ה-OECD.



שטייניץ הציג בישיבה נתונים המוכיחים כי "מתוך 34 מדינות ה-OECD, רק בשלוש מדינות מחיר הגז הטבעי ליצרני חשמל ולתעשייה זול יותר מאשר בישראל". הוא הביא מנתוני חברת הייעוץ הבינלאומית לאנרגיה IHS לבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.



לפי הנתונים שהציג שטייניץ, יצרני החשמל בישראל ובראשם חברת החשמל שילמו בשנה שעברה 5.8 דולר בממוצע ליחידת אנרגיה, כאשר רק בארצות הברית, קנדה ואוסטרליה שילמו פחות.



לדברי יחימוביץ', ההשוואה הזאת היא איוולת: "אין ב-OECD כמעט מדינות שיש להן מאגרי גז משל עצמן, והן נאלצות לייבא אותו במחיר גבוה.


הגורם האחד והיחיד המשפיע על מחיר הגז הוא מידת קירבתו למדינה שצורכת אותו".

הי זאת שלי, אלוהים יודע מה עובר על שטייניץ. הרגע יצא ממנו עוד עיוות מניפולטיבי של הנתונים, בשירות יחסי הציבור לחברות הגז...

Posted by ‎שלי יחימוביץ‎ on Sunday, July 5, 2015

לטענת אשת המחנה הציוני, מבין 29 מדינות המייצרות גז, המחיר בישראל הוא השני היקר ביותר, מאוד קרוב לניו זילנד שבמקום הראשון. 



בסיום דבריה כתבה יחימוביץ': "ממש לא נעים לי משטייניץ. אני מחבבת ומעריכה אותו. לא יודעת למה הוא מתעקש להמשיך ולהשתמש בנתונים הכוזבים של חברות הגז. אני אמשיך להציג את הנתונים הנכונים".