שיחות הגרעין בלוזאן, שנערכות ואמורות להסתיים בין איראן למעצמות, טפטפו גם אל המערכת הפוליטית בישראל.



ח"כ יאיר לפיד, אשר תוקף בכל הזדמנות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתמש אף הוא בנושא האיראני על מנת לעשות זאת ודרש מראש הממשלה להתפטר



"לפי האינפורמציה שיוצאת בימים האחרונים מוועידת הגרעין בוינה, הסכם הגרעין עם איראן עומד בפני חתימה. זה עוד לא קרה, וצריך להלחם עד הרגע האחרון כדי שזה לא יקרה, מפני שזה הסכם גרוע המסכן את מדינת ישראל. היו לי לא מעט שיחות בחודשים האחרונים עם מנהיגים אמריקאים ואירופאים ואמרתי לכולם שבנושא הזה אין אופוזיציה וקואליציה במדינת ישראל. כולנו מאוחדים נגד ההסכם.

           
"אבל אם ייחתם ההסכם הרע הזה, מדובר בכישלון ששמו של נתניהו מתנוסס עליו לאורך ולרוחב. אם ייחתם ההסכם הרע הזה, זוהי עילה להתפטרות של ראש הממשלה. הוא הלך לשלוש מערכות בחירות כשהוא מבטיח לישראל שהוא ורק הוא יודע למנוע את ההסכם הזה ואת הגרעין האיראני, ואם הוא נכשל במניעת ההסכם, הוא לא יכול לחמוק מאחריות. זה עליו. זה על שמו.

"ההתנהלות שלו הביאה לכך שאין לנו נציג בוינה. ההתנהלות שלו הביאה לכך שהממשל האמריקאי לא מוכן להקשיב לעמדות שלנו. ההתנהלות שלו הביאה לכך שלא רק ארצות הברית, גם חמש המעצמות האחרות - סין, רוסיה, צרפת, אנגליה וגרמניה, לא התחשבו בעובדה בטענות הצודקות של ישראל כלפי ההסכם. נתניהו נכשל ונתניהו צריך להסיק את המסקנות". 
נתניהו עצמו גם כן מנסה לעצור את החתימה על ההסכם. ראש הממשלה אירח היום את שר החוץ של יוון, ניקוס קוטסיאס ואמר: "אתה מגיע לכאן בתקופה קריטית עבור יוון ואני  מעריך את העובדה שהגעת למרות כמה אירועים דרמטיים המתרחשים במדינתך. אני חושב שזה מראה את המחויבות האמיתית שיש לנו לחיזוק הידידות בין מדינותינו. ידידות זו עברה שינוי דרמטי – היא בעלת שורשים עמוקים, שכן אתונה וירושלים הביאו לעולם את שני היסודות של התרבות המערבית - רעיונות החירות של העולם המודרני נהגו לראשונה בערים אלה.

" אנו נגן על עצמנו ואין זה משנה אם מדובר בחמאס בדאעש או באיראן"
"אנו בני ברית גם במאבק כנגד הטרור של האסלאם הקיצוני שפוגע באזור כולו. הוא פוגע לא רק במזה"ת ובישראל אלא כמעט בכל מדינה בעולם. לאחרונה נחשף תא טרור של איראן וחיזבאללה בקפריסין, אשר על פי הדיווחים היו ברשותו 5 טונות של אמוניום-ניטראט בדירה אחת - זו בערך הכמות שהפילה את הבניין הפדרלי באוקלהומה סיטי, והיא נתפסה בדירה אחת. רשת הטרור הזאת פרושה על פני כשלושים מדינות, במספר יבשות".

"בדיוק ראינו דיווחים על חשיפתו של תא טרור איראני נוסף שפעל בירדן. זהו מקור אחד של טרור – השיעים הקיצונים. המקור האחר הוא כמובן הסונים הקיצונים בהנהגת דאע"ש. יש לנו מאבק משותף עם מדינות ערב המתונות ורבים אחרים.
"זוהי תקופה מלאת אתגרים גם מכיוון שאנו ניצבים מול האפשרות שייחתם הסכם עם איראן, המדינה המובילה בעולם במתן חסות לטרור. ככל שאנו רואים, הסכם זה מלווה בוויתורים כמעט מדי יום של המעצמות לדרישות איראניות גוברות והולכות. מדי יום נעשים עוד ויתורים ומדי יום ההסכם הופך רע יותר ויותר. מה שאנו רואים בווינה אינה פריצת דרך אלא קריסה. קריסה של העקרונות להם התחייבו מדינות P5+1 בשיחות לוזאן.

"הסכם זה יסלול את דרכה של איראן למאגר נשק גרעיני וייתן לה מאות מיליארדי דולרים שבעזרתם היא תמשיך לממן את התוקפנות שלה באזור וטרור ברחבי העולם. זהו דבר שאנו צריכים לפעול כנגדו מכיוון שכאשר יש הסכם רע כל כך, שדומה להסכם עם צפון קוריאה המסקנה היא פשוטה. היא נאמרה על ידי מנהיגים רבים ואומר זאת שוב – עדיף לא להגיע להסכם כלל מאשר ההסכם הרע מאד הזה. גם זה משפיע על כל מדינותינו".

לאחר המפגש אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד כי "שר החוץ של יוון סיפר לי על מצוקה נוספת. מצוקת המסתננים. מספרם ביוון כמה מאות אלפים וייתכן עד מיליון. אלמלא הגדר שבנינו בדרום היתה ישראל מתמודדת עם מצוקה דומה. הגדר שבנינו בגבול סיני גם בולמת מסתננים וגם מונעת ממחבלי דאעש לבצע פיגועים".
נתניהו הוסיף כי זו הסיבה לבניית הגדר: "בשבוע שעבר החלטנו לבנות גדר גם בגבול ירדן. אנו נגן על עצמנו ואין זה משנה אם מדובר בחמאס דאעש או איראן. שנה מאז מבצע צוק איתן אנו יודעים שהמבצע הביא לנו את השקט המשמעותי ביותר לדרום מזה עשור".