פרשת המשט תגיע מחר לדיון בועדת האתיקה של הכנסת.



הועדה בראשות ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) תדון מחר בשלוש קובלנות שהוגשו נגד ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) בעקבות השתתפותו במשט לעזה על סיפון הספינה השבדית "מריאן".



את הקובלנות הגישו יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן (ליכוד), בשם הועדה כולה, שר הקליטה זאב אלקין (ליכוד) ושרת התרבות והספורט מירי רגב (ליכוד). הועדה פנתה לח"כ גטאס בבקשה להציג לה עד מחר את תגובותיו לקובלנות.



אחד הנושאים שתבדוק הועדה הוא סוגיית המימון של המשט. בקובלנה שהגיש ח"כ ביטן מתבקשת ועדת האתיקה לעשות שימוש בסמכותה להטיל סנקציות על ח"כ גאטס וביניהן הרחקתו מישיבות הכנסת.



לדברי ביטן, "יש לפעול בנחישות נגד מי שמנצל את זכויות היתר שלו וחסינותו כדי לחתור תחת המדינה ולפגוע בה. מדובר בפיגוע מדיני שבוצע בידי חבר בכנסת ישראל ועל כך לא נעבור לסדר היום".



כזכור, בחודש שעבר חבר הכנסת באסל גטאס השתתף במשט לחופי עזה. הספינה מריאן הגיעה הגיעה לבסוף לנמל אשדוד, לאחר שנגררה על ידי כוחות זרוע הים.



לקראת המשט שיגר חבר הכנסת גטאס מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בו הסביר את מטרת השתתפותו: "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה, ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים איתנו".