שרת המשפטים, אילת שקד וח״כ רויטל סוויד (המחנה הציוני), ערכו היום (שלישי) סיורי פתע בבתי המשפט השלום בתל אביב יפו ובראשון לציון. הסיורים  לא תואמו מראש ונועדו על מנת לבחון את אולמות המעצרים בהם מתנהלים מעצרי הימים ומעצרים עד תום ההליכים. השתיים הגיעו לאולם 155, בו עוברים למעלה מ-50 איש בממוצע במהלך היום והתחקו אחר התהליך והטיפול לו זוכים העצורים.

"נוכחתי לראות את שידעתי. השופטים שלנו עושים עבודה מקצועית ביותר. ניתן היה לראות כי הם קשובים לצדדים השונים במשפט, בעלי סבלנות רבה וכי התיקים מתנהלים ביעילות. כמובן שתמיד קיים מקום לשיפור . בימים אלו אני מגבשת רפורמה כוללת שמטרתה להיטיב עם השירות הניתן לאזרח ולהגברת היעילות וההקלה על העומס בבתי המשפט".
ח״כ רויטל סויד, אשר שימשה בעבר כעורכת דין פלילית, התייחס אף היא לנקודות בדיון ואמרה: ״מערכת בתי המשפט, שוטרים, סנגורים ותובעים מתנהלים במציאות בלתי אפשרית של עומס. לא ניתן להבין זאת עד שלא חווים זאת בפועל. זו היתה מטרתו של הסיור. שופטים, אנשי ציבור, ואזרחים מן השורה מצויים היום במציאות של אלימות מילולית והכפשות שאין להם יכולת להתמודד עימם. המערכות חייבות למנוע את מקרה ההתאבדות הבא. אם מישהו במשטרת ישראל היה מלווה ותומך באפי ברכה ז"ל, יתכן ולא היה מתאבד״. 


״היום, כאשר כיכר העיר היא הזירה האינטרנטית, ולא בתי משפט, מוסדות המדינה חייבים לפתח מערך של ליווי על מנת לאתר מצוקות נפשיות מראש ולא בדיעבד".