נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס הבוקר (חמישי), לפרשת האזרחים הישראלים אשר מוחזקים בעזה ואמר: ״מדובר בפרשה כואבת אשר אני והגורמים הרלוונטיים בבית הנשיא מלווים מההתחלה. אני נמצא בקשר עם משפחת מנגיסטו ואני יודע כי כל הגורמים האמונים על כך עושים עבודתם נאמנה ועוקבים אחר העניין מרגע שאברהם חצה את הגדר".



ריבלין הוסיף כי זהו מקרה שעניינו הומאני ו"אנו מצפים מהגורמים המחזיקים בו להתנהג בהתאם ולהשיבו כשבריאותו איתנה".



לדברי ריבלין, מהמידע שקיים עולה שמנגיסטו מוחזק בידי חמאס ברצועת עזה. "אנחנו נמשיך ונעשה את כל המאמצים על מנת להביא את הפרשה לסופה בהקדם".



יו"ר ועדת הקליטה של הכנסת, ח"כ ד"ר אברהם נגוסה, אמר כי אינו יכול לתת פרטים על ההערכות לגבי גורלו של מנגיסטו מאז חצה את הגדר, אך בכל אפשרות חמאס אחראי על גורלו. "החזקת אזרח היא בעיה הומניטרית. אנו מבקשים מחמאס לתת אות חיים תחילה, ולשחררו בהקדם".



קרוב משפחתו של מנגיסטו: "איך יתכן שלא עצרו בעדו?!"


לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומערכת הביטחון עושים כמיטב יכולתם לשחרורו של מנגיסטו, והם בקשר תמידי עם המשפחה, שהייתה שותפה להחלטה לבקש צו איסור פרסום.



"אני מבקש לחזק את ידיהם של בני משפחת מנגיסטו, שמזה חודשים ארוכים שורים בחששות כבדים ואי-ודאות מוחלטת. אני כולי תקווה כי הפרשה תסתיים בקרוב בשיבתו של אברה לחיק משפחתו", הוסיף נגוסה.



ואילו חברת כנסת לשעבר פנינה תמנו שטה, שלוותה בשנה האחרונה את משפחת אברה מנגיסטו, אומרת: "מדובר במקרה מורכב. המשפחה מתמודדת מאז המקרה בקושי רב עם אי הוודאות ועם השאלות הפתוחות ובראשון מה עלה בגורל יקירם. יש פנייה חד משמעית לראש הממשלה ולמערכת הביטחון לעשות כל שביכולתם כדי לברר מה עלה בגורלו של אברה ולהשיבו הביתה בשלום".