ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) את המעצמות הנושאות ונותנות עם איראן על תכנית הגרעין שלה על כך שהן מוותרות לטהרן למרות דבריהם של ראשי הרפובליקה האיסלאמית נגד ארצות ברית וישראל. 



"שליטה של איראן, ח'מינאי, מצוטט אומר שצריך להתכונן להילחם בארה"ב, בלי קשר לשאלה אם יהיה הסכם", אמר ראש הממשלה, "נשיאה של איראן, רוחאני, עומד בראש מצעד שנאה ברחובות טהרן, מצעד שבו שורפים דגלים של ארה"ב וישראל ורבבות קוראים 'מוות לאמריקה', 'מוות לישראל'. כל זה מתרחש כשבווינה נמשך מצעד הוויתורים לאיראן, ויתורים אפילו בנושאים שסומנו כקווים אדומים בעסקת לוזאן, שהיא עסקה רעה בפני עצמה.



עוד אמר ראש הממשלה, כי העסקה המסתמנת סוללת את דרכה של איראן להרבה פצצות גרעין והיא נותנת לה מאות מיליארדי דולרים למכונת הטרור והכיבוש שלה, ובכך מסכנת את שלום העולם כולו. 



לדברי נתניהו, איראן אינה מסתירה את כוונתה להמשיך בתוקפנותה הרצחנית, גם נגד מי שנושא ונותן איתה. "אולי יש מישהו במעצמות שמוכן להיכנע למציאות הזאת שאיראן מכתיבה, שכוללת את קריאותיה הבלתי פוסקות להשמדתה של ישראל - אנחנו לא נשלים עם זה".



אמירותיו של ראש הממשלה מתייחסות לדברים שנאמרו בסוף השבוע בהצהרה של הבית הלבן, לפיה הסכם עם איראן "מעולם לא היה קרוב יותר".



בתוך כך, בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס דווח כי שר חוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, מתכנן לקחת חלק בשיחות בין איראן למעצמות שיתקיימו היום בווינה/