יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אומר כי חברי סיעתו יצביעו נגד תקציב המדינה. "נפגשתי עם שר האוצר, כשבמרכז השיחה נושא הפנסיה לעולים חדשים. אנחנו לא מגיעים לעמק השווה. האוצר לא מוכן ללכת לקראתנו ולכן גם בנושא התקציב עמדתנו תהיה שלילית".



"הסיכוי היחידי שנתמוך בתקציב הוא אם יהיה ניסיון להגיע להידברות בנושא הפנסיה לעולים וכיוון שאין שם גישה חיובית אז בהתאם לכך תהיה גם העמדה שלנו בנושא תקציב המדינה", הוסיף ליברמן.



ליברמן התייחס גם לעדכון שכר דירה לזכאים: "זה דבר שהוא בקונצנזוס. האנשים הכי מסכנים בחברה הישראלית, 28 אלף איש, יותר מ-20 אחוז מהתקציב שלהם צריך לצאת לדירה. רובם מקבלים 800-700 שקל. לא היו עדכונים שנים. שוחחתי עם שר האוצר, הוא אמר לי שהוא תמך בהחלת דין רציפות על העניין. שר האוצר הסכים אבל הקואליציה דחתה את זה בשלושה חודשים".



שר החוץ לשעבר התיחס גם לנושא הסכם הגרעין עם איראן: "הרעיון לנסות לשכנע את הקונגרס האמריקאי הוא מוטעה. אני לא חושב שזה תפקידנו. אני לא חושב שאם נתחיל לבחוש שם, אז בסופו של דבר זה ייתן משהו. הדבר הוא הרבה יותר חשוב - ברגע שהמעצמות חותמות על ההסכם עם האיראנים. הסינים, הרוסים, לא צריכים לחכות לקונגרס דקה אחת. החברות שלהן, כולל האנגלים והצרפתים, יילכו וישקיעו באיראן. יתחילו למכור להם נשק וציוד".



לדברי ליברמן, צריך להתמקד במה אנחנו עושים, לא במגרשים אחרים, לא בשדות זרים. "צריך להחליט מה הדוקטרינה הלאומית שלנו בנסיבות החדשות ואני מקווה שהקבינט יגבש אסטרטגיה ברורה איך ממשיכים מכאן והלאה".



יו"ר ישראל ביתץנו לא שכח להתייחס לקבורת חוק עונש מוות למחבלים שהציע חברו לסיעה, ח"כ שרון גל: "הניסיון של הממשלה למרוח את היוזמות של ישראל ביתנו מפתיע אותי - מהעונש מוות למחבלים לוועדת מריחה בלבד. תסתכלו מה החליטו בבוסטון לגבי המחבל. בבוסטון, הבירה העולמית של הליברליזם, החליטו לעשות את זה. לא אלבמה או משהו כזה".